2 Nisan 2011 Cumartesi

Muscat, Musandam, Oman

Iki kere Muscat bir kerede Musandam yaptik. April 2006-09-10 June 2006 Muscat- Musandam-22-23 June 2007

Cok memnun kaldim ve sevdim nedeni galiba Abu Dhabi’den gidisim oldu yoksa Turkiye’den kalkip gelinecek yerler degil, hasa
Ama gelen yok mu var, iste yurtdisina tatile nereye ucuz gidecegini sasirmislar icin bir alternatif olabilir ama zaman kaybi bence…
Benim icin guzeldi cunku Giyas ile yaptigimiz nadir bas basa tatillerden biriydi bu bir
Cocuksuz ve ozgurduk bu iki
Abu Dhabi’den sonra dag (ciplak bile olsa) ve yesil gormek cok iyi geldi
Havasi daha iyi, denizi daha temiz
Kaldigimiz otellerde cok guzeldi
Ilkinde Al Bustan otelde kaldik, cok guzeldi, yemekler harikaydi, sahil muhtesemdi, yengeclerle oynadik, hamakta sallandik, bahseci cok guzeldi, tek kelimeyle harika bir haftas sonu gecirmistik birlikte.
Az kisi vardi otelde G ile sahilde yengeclerle oynadik, ben sahilde taklalar attim havada, yuzduk yemekler cok lezzetliydi sonra Oman marinayi gezdik, kapalicarsiya benzeyen carsisina gittik (cok basik ve dar idi) sonra disarida yemek yiyelim dedik otelden cikip, cikmaz olaydik cok tavsiye edilen Otomatik restorana gittik, masa falan yok yerde yiyorsun halilarin ustunde , etrafinda insaat var ve cok pis oldugu her halinden belliydi, girmemizle cikmamiz bir oldu, aradigimiz vakte yazik
Sonra otele gidip yok yok Oman’da 5 yildizli otelden cikmamak lazimmis dedik otelin keyfini surduk.

Oradan aklimda kalan bir dusuncede otomatic restaurani ararken onunden gectigimiz otelin (Sheraton idi yanlis hatirlamiyorsam) orada gordugum hayat kadinlariydi.
Cok zavallilardi, dedimki sen kalk taaa Cin’den gel burada bu kadar fakir ve cirkin halk icin bu isi yap bir insan ne kadar muhtac olabilir nasil bu kadar kotu olabilir hayat bunlar icin diye dusundum
Cirkinlerdi ve baska yerde is yapamiyorlardi o yuzden mi?
Cok uzulmustum allahin Omaninda hayat kadini olarak para kazanmaya calisan bu kadinlara.

Oman 7 GCC ulkesinden biri ancak galiba en fakiri aralarinda, o yuzden kultur sokuna ugruyorsununuz gidince ne pahali arabalar ne gosterisli alisveris merkezleri var.
Ama expat sayisi cok az olsada, fakir olsada gorecek cok seyi olmasada iyiki gittim gordum, zaten memnun kalmasak ikinci kez gitmezdik.

Bu sefer ilk ziyaretimizde gidip gezdigimiz ve hayran kaldigimi Shangri-La otelde kalmak icin kalktik gittik

Otel sahane, tsunami dolayisiyla yer yer bazi yerlerde tatilat olsa ve lazy river kapali olsada biz memnun kaldik.
Bu sefer balina turuna ciktik ben balikci teknesine gectim bizim tekneden boyumun yarisindan daha uzun balikla foto cekebilmek icin
Yuzlerce balinalari seyrettim
Iki dev kaplumbaga gorduk
Kano kiraladik G ile denizde acildik
Cok guzeldi

Aslinda ilk Musandam’a gittik, gunu birlik gittik kalinabilecek tek oteli olan Golden Tulip’te sorry maaaammm fully booked cevabini alinca (o zamanlar six senses acilmamisti ufff anlata anlata bitiremiyorlar bu otelide) aksam geri donmeye karar verdik. Balina turunu o zaman kacirmistik neyse sonra Muscat’ta yapabildik.

Ancak cok guzeldi yinede Musandam, 5 yildizli ortam yoktu, Golden Tulip olmayinca baska otel baktik, dolastik hic biryeri begenemedik. Ayiptir soylemesi U.A.E. bizi biraz simartti bu konuda 5 yildizin altina thayatta burada kalmam diyorum artik.

Madem oyle bizde kendimiz gezeriz dedik, Yollarda Cuma gunu oldugu icin sokakta kimseler yoktu bitek inekler ve keciler vardi. in cin oynadigi sahillerde (biraz tirsmadim da degil hani, bilmedigin bir ulkede, kucuk bir yerde biri gelse kesse bizi kimsenin ruhu duymazdi) GG ile ben ask tazeledik, ben yine taklalar attim o zamanlar zayiftim, atabiliyordum, gelde simdi at bakalim.
Simdi baska taklalar atiyoruz ya neyse o konumuz degil su anda.

Donuste Dubai’de kaldik ertesi gun eglenmeye devam etmistik, ne guzel gunlerdi onlar…
Ama daha guzelleri beni bekliyor diye hemencecik secret yapayim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder