26 Nisan 2011 Salı

Londra'da 1 Turk Au-Pair

Londra’da au-pair olmak.

Fransizcada anne yarisi anlamina gelen au-pair, bir cok genc insana calisma ve yabanci dil ogrenme sansi veriyor.
Sadece Ingiltere de degil Italya, Ispanya, Amerika ve diger bir cok ulkeye au-pair olarak gidebilirsiniz. Tabiki bazi sartlari var, o ulke ile vatandasi oldugunuz ulkenin antlasmasi olmasi gerekiyor ve 27 yasini gecmemis olmaniz.-Bu legal yollari illegal yollarina burada girmeyecegim-

Ben 24 yasindaydim Londra’ ya gittigimde. Normalde iki sene kalma hakkiniz var, genelde okul bittikten sonra gider insanlar ben 4 yillik calisma deneyiminden sonra gitmistim. Biliyorsunuz Londra oldukca pahali bir sehir, kalacak bir yer, faturalar, yemek icmek derken size bayagi pahaliya geliyor. Ancak au- pair olarak gittiginizde sizi hazir bir ev karsiliyor.

Ustunede part time calismaniz neticesinde cep harcliginiz oluyor.
Yaninda yasiyacaginiz aileye gore bu harclik cok iyi bir rakamda olabilir sadece gunluk ihtiyaclarinizi karsilamayada yetebilir. Cok sansli au-pair’ler var, kimisi aile ile birlikte tatile gidip araba bile kullanma sansi varken kimisi de sabah aksam kole gibi calistirilmaya mahkum edilir.

Ben 1 yil icinde 3 aile degistirdim. Son iki ay au-pairlikten istifa edip bir evi bir evli cift ile paylastim. Hangisi daha zordu bilemiyorum, zira bu ciftte bana zor anlar yasattilar.
Kiz Turk cocuk Ingilizdi. Cok kavga ederlerdi, kiz tam bir psikopat cikti,soylediklerinin %80’i yalanmis tasindiktan sonra anladim.Bir gun telefonda annesi ile konusurken sunlari duydum uzuleyim mi bilemedim, korktum panik olmadim desem yalan olur. Ulan bu kizdaki potansiyelin sonu yok, yarin kimbilir nelerini kesfecedegim diye korktum.
Telefonda anne kocam bizi zengin saniyor, evdeki esyalari degistirin, sacinida ac valla yoksa bir daha yuzumu goremezsiniz diye tehdit ediyordu.

Uzuldum cunku 16 yasinda ulkesini ailesini birakip buraya yeni ve iyi bir hayat icin gelmis, temizlikcilik yaparak baslamis, sonra kocasi ile tanisiyor ve tabiki de pasaport icin evlenip 3 yil cocuga bakmaya basliyor, cocugun calismaya hic niyeti yok, devletten aldigi yardimla gecinip gidiyor, bende kira veriyorum, ustune kiz calisiyor.

Hatun guzel olmanin meyvesini vermis temizlikcilikten terfi edip unlu bir gece klubunde sigara dagitan, musterileri agirlayan, guzel yuzu olmus o klubun. Striptiz club ama o degildi stripper ancak kocan ne dusunuyor how does he feel ab you working in a striptiz club dedim oda bana su cevabi vermisti, eger stripper olsam 9 takla atar o, gecede 1000 pound yapiyorlar onlar demisti, keske olabilsem demisti bana.
Bu isiyle bile iyi kazaniyordu tip’ler sayesinde.
Allahtan 3 hafta Turkiye’ye gittilerde biraz kafa dinlemistim ama donunce olay cikarmayi basardi ustelik erkek arkadasimin onunde, cildirdi hatun.
Sonra ozur diledi ama deliye he he dedim yoksa ayrilana kadar icim rahat etmedi.

Bir gece bizim kiz calismaya gitti, haftada uc gece calisiyordu, kocasi evde pinekliyor tabii tembel asalak, bende iceride odamda kitap okuyorum, bu iceriden bana Nilgun gel gel bak TV de ne var gel izle diye bagirip duruyor yok diyorum yorgunum kitap okuyorum adam hala israr ediyor. Sonra gittim bakiyim ne izliyormus diye cenesini kapatmak icin aman allahim girmemle cikmam bir oldu, por no film seyrediyormus, yani ne yapmak istedigini hic anliyamadim, masum birseymiydi yoksa sansini mi denedi? O kadar cok korktumki odama gittim ama odamin kilidi bile yok, hemen Ozlem’i aradim zavalli Windsor’da oda taaa... dedim her 10 dakikada bir seni aramazsam hemen polise haber ver, kalbim nasil kut kut atiyor nasil korktum anlatamam, Allahtan daha fazlasina cesaret etmedi.

Kisaca highlights of my London experience:

Ozlem,Italyan Andrea, Meksikali Saraha, onun Ingiliz landlord’u, Carla, Carla'nin sevgilileri,Rajesh,Kamal ve Sasha hatirladigim kadariyla:-) ,Camilla, Sandra, Martina, Sebastien,Lila ve oteki Maceristanli kiz, bu celebrity bir aile ile kaliyordu, bir cok unlu ile tanismisti, Jeremy, Cezayirli cocuk, Roy, Sheron,Ingiliz aile ve diger iki Jewish aile, James...

Sonay’in, Ebru’nun, ismini unuttugum gerizekali Turk eski is arkadasimin (Ugur'du galiba)ve Ceren bitchinin gelmesi London’a.

Akbank ofisine gitmem is bulurmuyum diye cabalamam ama umudumun cabuk sona ermesi

Snickers , aldigim 7 kilo

Gittigim iki ayri okul

Tabiki Tigers&Tigers

Sonra Eastenders ve Ally McBeal dizilerini keyifle seyrettigim gunler

Kamal ve Carla’yi eve sokmam Sheronlar tatildeyken

Sheron ve kocasinin benim gidecegimden korkup ikisininde ayni gece ruyasinda benim isten ayrildigimi gorup korkup maasimi artirmalari, ustelik bir gece once Meksikali arkadasim ve landlord'u ile isen nasil ayrilabilirim konusmasini cekmis bayagi kafa patlatmisken o gece bu ruyayi gormeleri inanilmazdi

Sheron’un dogumgunumde dogum yapmasi

2000 yili yilbasi gecesini central london'da gecirmem firework gosterisi ve buyuk hayal kirikligi hersey 15 dakika icindi sonrasinda 3-4 saatte ancak eve donebilmistim tam bir felaketti.

Geceleri eve otobus ile donme maceralarimiz sabaha karsi, bir kere en son ailenin evine gitmek icin cok yurumustum ve sessiz ara yollardan ne kadar korkmustum.

Irlandali cocuk ve Lila ile olan aski, ayni gece J ile tanismam ve Jeremy ile karsilasmamiz Irlandali cocugun she is in her lucky day gibi bir sey soylemisti, cok komikti, beni begenmiyor musun diye sormustum oda Lila'yi gostererek arkadasini daha cok begendim demisti, Lila'da bana gore cok cirkindi ve onu begenmesine cok sasirmistim, cok komikti o gece, iki Iskoc kiz ve danslari... Carla ile cikmamiz gerekiyordu o malum nedenlerden gelemedi ve Lila'yi benimle cikmak icin ayarlamisti ve o gece hem Lila hem ben asklarimizi bulmustuk.

Japon kiz ismini yine unuttum, vucudunda yoksa bir yara mi var diye soran:) nedeni bende sakli
Japonlarla dalga gecmemiz Meksikali kiz ile, onlari taklit etmemiz, evlerinde bedeva yememiz icmemiz.
Meksikali kizin Kolombiyali cocuk aski benim Italyan cocuga olan askim
Meksikali kizin bir arkadasinin evinde Xmas yemegimiz, domuz yemistim guzeldi ama ertesi gun eve donus pricy olmustu bize, public transportation yoktu ve taksilerde pahaliydi.

Olcay ve Paul’un evinde gecen 2 ay.
Fransiz konsoloslugunun onunde sabah 5 'ten 9.30 a kadar beklemem ve vize hayal kirikligi, orada tanistigim Kolombiyali kizin hayatima nasil dokundugu ileride.

Oxford, Cambridge,Windsor,Brighton turlarimiz, Soni ile gittigimiz muzikal, her majesties theatre'da, muhtesem bir tiyatro salonu orasi
Sonra ilk kez ingilizce gittigim film the american beauty idi galiba, arastirmam lazim ismini , ve filmi anlamistim nerdeyse %100 alt yazi olmadan ve duydugum buyuk mutluluk, ucuz diye centralda degilde baska bir yere gitmistik, 4 pounddu:)

salsa ile tanismam, salsa gecelerim ve nasil dans ederek ogrenilirmis ders almadan... harika dans eden insnlar vardi ve onlarin sayesinde ogrendim herseyi, cok keyif aliyordum, Meksikali arkadasimbir tanistirmisti beni salsayla pir tanismistik. Kolombiyali cocugun cok emegi gecmisti bende, cok tatli biriydi sonra kalbini kirdim cunku James ile girmustu bir hafta ve sonra pirrrr benimle konusmadi bile, cok centilmen ve tatli bir cocuktu.Hatta beni birkere finchley'e kadar arabasiyla birakmisti ve hic birsey beklemeden yada denemeden, cok centilmence

Sonra Roy ve Anders ile tanistigimiz gece Carla ile, o gecede cok eglenmistik.

Ve London'dayken dinledigim sarkilar yani 10 yil sonrada dinledigimde bana London'a ve oradaki hayatimi hatirlatan sarkilar:
Save the world
Why does it feel so good
Maria
give me your heart or lets forget about it sth Smooth idi galiba ismi
Soyle buldun mu aradigin aski buldun mu Sertap Eerenr ve daha bir kac tane daha var hatirlamam lazim ve yazmam lazim buraya...

 ve tabiki ilk buyuk askim:)

Sonra Emine ile karsilasmamiz tanrim tam bir bomba once hakaret ettim kiza sonra oturup konusmustuk ha ha cok komikti keske onunla kontaga gecebilsem simdi ama kayip en so anneyiz bizdeki bir yazima yorum yapmis ama mail adresini goremedim ki,,,,

sonra 5 yil Ingilterede kalip ingilizcesi hala intermediate olan ve donmekten odu kopan yonlerini kaybetmis kizlar

Turk restoraninda calisan sahibinin metresi Turk kiz, az daha restoranda calisacaktim extra para icin, ilk kez aradiklarinda Sheron doguma az oldugu icin aksam burda kalsan iyi olur dedigi icin giememistim, iyikide gitmemisim zaten, her nekadar boyle bir tecrubem olmasini istesemde, cok heyecanlanmistim, nasil yapacagim diye ama denemeden bitti

Martina'yi belerken tam 1.5 saat bekletmisti ve ben sinirden kopuruyordum Carla'da why are you nervous chill out gec kalabilirler it is ok demisti ve ben bir anda evet ya ben niye boyleyim herkes ne adar relax diye dusunmeye baslamistim
Sigara istemem tanimadigim insanlardan, cok pahaliydi ne yapayim, az otlanmamistim, evdekilere yakalanmayayim diye milletten otlaniyordum birde paket alinca mutlaka daha cok iciyordum

Daha ilk hafta dayanamayip sigara almistim feci home sick oldum ilk bir ay, do you have lighter diyecegime do you have fire demistim ingiliz adam baya gulmustu

shereders canavari olmam
Ebrunun gelip kalmasi Sheron'larin evinde ve o eve domuz eti sokmam, fal bakmasi Seharon nasil da sasirmisti jewis aileye
Sheraon'in promote etmeye calostigi yakisikli ahci cocuk, bir gece evinde gelip yemek pisirmisti ve bana bir sey kalmamisti cok bozumustum, bulasik yikayip extra 20 pound kazanmistim ama cok sevinmistim he he
cocuklarina iskence yamam sarki soyleyerek ve bir gun Sheron gitti sanip evde oldugunu ogrenip rezil olmustum, seni de promote etmek lazim demisti guzlerek neyseki kizmadan
Evinde internete girmemi istemiyordu zaten cok yavasti ben de mecburen kendimi internet kafelerde yazarken buluyordum nefret etmistim, ya calismazdi ya para vermek istemezdim
Dominika ile evi temizlerken elime gelen kucuk ouyuncaklari cope atmam
birkeresinde onemli bir kurdeleyi atmisim allahtan ingilterede bir hafta da bir topladiklari icin bulmustum ve kurtulmustum
Daha ne cok sey oldu aslinda hatirladikca yazacagimdir....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder