24 Eylül 2011 Cumartesi

Sir Ken Robinson

Paulo Coelho'nun blogundaki su link cok ilginc.
http://paulocoelhoblog.com/2011/12/02/school-creativity/

Kisaca okul cagina gelen cocuklarin olaganustu seyler yapma sansi %90 iken okula basladiktan sonra bu oran cok daha asagiya iniyormus,kisaca okul yaaticiligi olduruyor diyor.
Teknigi hakkinda okuyup ogrenmem lazim.
Bu konu beni cok dusunduruyor, kizimin robot gibi okula gidip gelmesini istmiyorum, onun benim gibi okuldan sogumasini istemiyorum, basmakalip seyleri ezberlemesini istemiyorum, okullarin ticarilestirilmesi, parasi ve gucu olanin dediginin oldugu, kucucuk cocuklarin bile bu hirsli igrenc insanlarin elinde harcanmasina cok karsiyim ve cok uzuluyorum.
Kizimi nasil koruycam bu ortamdan ve abu dhabi gibi bir irkci ulkede nasil iyi egitim veren iyi bir okul, ogretmen bulacagim bilmiyorum, sirf bu okul yuzunden bu ulkeden ayrilabilirim, ama diger yerlerde durum cok farkli degilki, iyi bir oku bulsan bile ya cok pahali yada hem pahali hemde torpilsiz almiyorlar, buda yine boyle bir okulda yani esitsizligin oldugu bir okuldaki egitimin iyiligini, dogrulugunu tartismali hale gitiriyor.
Kizimin sadece okuldan cok zevk almasini, cok sey ogrenmesini, cok iyi arkadasliklar yapmasini, cok kaliteli arkadaslari ve ogretmenlerinin olmasini ve onun yaraticiligini oldurmeyecek aksine ortaya cikarmasina yardimci olacak bir okul istiyorum ve bence cok sey istemiyorum, hakkimi istiyorum sadece!
Kizim sana bol sans, elimden geleni yapacagim ben umarim sansimizda yaver gider...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder