4 Eylül 2011 Pazar

Abu Dhabi... It's Pros & Cons

Bugunlerde su soruyu cok duyar oldum
Do you like Abu Dhabi?
tabii bunun oncesinde sorulan bir soru daha var
How long have you been in AD?
'6 yil''i duyan hemen ilk soruyu Do you like AD? sorusunu soruyor sonrasinda...
Bende ne diyecegimi bilemez saskin bir ordek gibi donup kaliyorum once
Sonra Turkiyede tanistigim yabanci bir kadin sordugunda birden su cevabi verirken buldum kendimi
I love my life in AD but I don't like AD
Ohh be bende boylece donup kalmaktan kurtuldum ve sonrada it has pros and cons der buldum kendimi ve artik benimde bu listeyi yapma zamanim coktan geldi ve gecti...

Pros

1) Her ne kadar burada average maasin uc katindan fazlasini veriyor olsamda bir bakicim, calisanim olmasini cok seviyorum, onun sayesinde hayatim cok ama cok daha kolay.Baska bir ulkede bu hizmeti benim verdigim maasla bile bulmam imkansiz
2) Bir isim var ve Turkiye'ye gore daha iyi kazaniyorum
3) Isim bazi durumlar haric 4'te bitiyor ve kuzuma kosup vakit harciyabiliyorum, ha sanmayinki 4' te cikiyorum diye az calisiyorum asla, 8 saat calisiyorum, ogle tatili almayip sabah 8' de basliyoruz ise ama ben 7-3 bile calisirim yeterki isten erken cikayim hatta idealim oyle bir is bulmak ama su aralar cok zor gorunuyor, secret yap secret...
4) International bir ortam ve bir cok yabanci ile tanisiyorum, farkli renk, dil ve irktan ve bu benim her zaman cok sevdigim bir seydir
5) Iyi restoranlarda yemek yemek, iyi otellerde vakit gecirmek icin dunya kadar para harcamana gerek kalmiyor ve bu hayatinizin bir parcasi oluyor, kisaca lukse alisiyorsunuz ve bu luksu yasamak diger ulkelere gore daha ucuz
6) EP gibi bir saraya uyeyiz ve orayi cok seviyorum.
7) 7 ay hava cok guzel ve yilin 360 gunu denize girebilirsiniz, deniz, kum gunes hayatimizin bir parcasi ve surekli yazlikta yasiyor havasindayiz
8) Dubai'yi cok seviyorum ve oraya 1.5 saat uzaklikta olma fikri, hafta sonlari alisveris ve brunch icin gitmek, arkadaslarimla vakit gecirmek cok hosuma gidiyor, keske orada yasayabilseydik
9) Kizimin uc dili ogrenerek buyumesi
10) Ramazan ayinda 6 saat calismaya bayiliyorum
11) 30 is gunu tatil hakkim var, bayramlar haric ve ben buna hastayim...
12) Netball  ve poll dansi ile tanismam bu ulke sayesinde oldu

Cons

1) Yaz aylari cok sicak ve cekilmez oluyor
2) Bazi farkli background'lardan gelen insanlar bazen beni deli ediyor, ozellikle sokaga tukurmeleri, elleri ile agizlarini sapurtada sapurtada yemelerine illet oluyorum hele o cikardiklari sesler yok mu!!!
3) Calisma ortami yeterince profesyonel degil
4) Turk yemeklerine hasret yasiyoruz
5) Iyi universiteler yok ve master'imi bir turlu yapamadim bu yuzden, halbuki burada gecirdigim ilk uc yil bunun icin muthis bir zamandi, Dubai'ye gidip gelmeyide gozum yemedi, simdi kizimla yapmam zaten imkansiz oldu, US'de yada Avrupa'da olsam kesin sansimi denemis olurdum.
6) Okullar ve ev fiyatlari cok pahali, kalite kotu
7) Bu ulkede hak hukuk yok, kimseyi dava edemezsin haksizliga ugrasanda, aldigim ev bana burda birinin soyledigi bir seyi hakli cikardi, bu ulkede kazandigini bu ulkede harciyorsun birakip gidiyorsun, hakliymis gercekten
8) Yine bu wise women demistiki bu ulke seni irkci yapiyor nitekim oyle, gercekten cok irkci bir ulke burasi
9) Maid'lere, fakir alt siniftan insanlara cok kotu davranan bir millet, kolelik sistemi olan bir ulke
10) Az icmis olsanizda ickili araba kullanmak, yada sevgilinizle sokakta opusmek yuzunden bile hapisi boylamaniz cok olasi, yani biraz pamuk ipligine bagli yasiyoruz burada.
11) Bayram tatilimiz varda hangi gun olacagi son ana kadar belli olmuyor dolayisiyla onceden plan yapamiyorsun

Hmmm aklima geldikce yazarim su an baska bir sey dusunemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder