2 Eylül 2011 Cuma

Eid Al Fitr 2011 & Sena

Bu yilki seker bayramida bitti valla
Neyseki hafta sonu ile birlesip 5 gun tatil oldu ve cok iyi oldu, bu tatile ihtiyacim vardi
Bir suru isim vardi ve bir kismini halletim, son iki gune bir yigin is kaldi yinede, hepsini tamamlamak istiyorum cunku tatil donusu cok bunalim olacak, en azindan is yuzunden yapamadigim ozel islerimi halledip baslarsam is daha az stresli gecer. bu hafta kizimin okulu basliyor zaten yeterince stresli olacak, umarim yeni ogretmenini ve sinifini cok sever.
Ms Mai olsaydi icim rahat ederdi cunku  gecen ona Ms Mai'i ozledin mi okula gitmek ister misin diye sordum hi hi dedi, kesinlikle okulunu ozlemis.
Kizim bu aralar neler soyluyor
hmmm
ac TV ac diyor, Lala (Sara demek istiyor),baba, Sesi(Mesi), mama(anne) nerde? diyip soruyor, why diyor,bak,atta(kedi) fil,tut, big, evet, halas,baby, happy birthday to you (bu sefer cok net ve guzel soyluyor, arkasindan mum ufleme numarasi yapiyor, zaten her gordugu pastaya happy birthday to you diyip ustune mum ufleme taklidi yapiyor) bebe agliyor,ana,juice, shoes,halas diyor.
Bu aralar cok konusuyor ancak tabii bir kac kelime disinda anlamiyorum.
Mesi' ye gore Sena 'Sesi why kaka?' diyormus, yani niye kaka yapar insan anlaminda, gecende Mesi yaninda telefonla konusurken aglamis, Sesi  why diyormus, cok uzulmus Mesi agladi diye, biz eve gelincede bize durumu aynen anlatti ancak sadece Sesi, alo hu huuu kismini anladim, Sesi agladi mi nasil agladi Sena diyorun, yuzunu uzulmus gibi yapip ses efekti ile uhu uhu yapiyor ancak yok boyle bir sevimlilik, sevimli surat.
Bu arada dun Sanca'lara yemege gitmistik ve bir suru cocuk vardi, Senam 5 yasindaki erkek cocuga oyle bir bas kaldirdiki, elindeki oyuncagi almak istedi Sena'da No,hayir mine mine diye bir cikisi vardi gormeye degerdi, icimden aferin kizim sana, oyle hakkini savun dedim.
Sonra bu sefer bizim kiz cocugun elinden bir oyuncagi caldi cocuk geldi elinden zorla aldi, ama Senam mucadeleyi sonuna kadar birakmadi, aferin dedim, ve mucadeleyi kaybedincede oturup aglamadi, kizim artik korkak ve utangacligindan siyriliyor mu ne sonunda??? Yasasin!
Birde yabanci insanlari gorunce asansorde falan guluyo onlara cilve yapiyor, ha birde artik tanisdigi insanlara gidip konusuyor bugun mesela kendi capinda, dilinde birseyler anlatti Sanca'nin yanina giderek, cok tatliydi, Sara'yi cok seviyor.
Bugun Heba magazasina gittik Dubai'de bayildim, cok begendigim seyler vardi ancak cok fazla ve gereksiz pahaliydi, sonra Pottery Kids'e gittik ve sonunda Sena'ya almak istedigim bed side table'i aldim, cok cici... Kizimin odasi icin alisveris yapmak en buyuk keyfim oldu, daha cok isi var ancak, G'da cok ilgili, ona yatak almak istiyor,kitchen ve doll house, onun kiziyla bu kadar yakindan ilgilenmesi beni cok mutlu ediyor, iyiki var ve hep bizimle olsun, kizimla ikimizin hayran oldugu biri o...

Dun kotu birsey oldu, valla bizi EP'den atilmaya goturebilecek birseydi, ayrintilari bende sakli ama kotu oldu yani simdide bu stres ile yasayacagiz, bu ise bir cozum bulmamiz lazim, tamda bir gun once birine oraya uye oldugumuzu ve cok mutlu oldugumuzu soyluyordum ki resmen nazar degdi ya sinir oldum...
 Senam sarki soyluyor sozlerini degilde muzigi mirildaniyor mesela Caillo'nun muzigi,Row Row ....sarkisi ve Shun the sheep sarkisini soyluyor cok tatli

Sara ile vakit gecirmeyi cok seviyor, cok egleniyor, koltuklarda zipliyor, yeni oyuncaklarla oynuyor, kosturmak, kovalanmak cok hosuna gidiyor, yerinde hic durmuyor, dans etmeyi seviyor,yemek yemeyi hala pek sevmiyor ama birazda bizim hatamiz galiba daha fazla cesitli ve guzel yemekler vermek lazim, sevdigi seyleri ekmek, yogurt,peynir,makarna ve pilavi mesela cok seviyor.
Meyve seviyor neyseki ama hala TV karsisinda yediriyoruz...
Bazen hic yemek istemiyor tadina bile bakmadan ve sonra zorla verince mesela yemeye basliyor sevdiyse tabii
ama denemeden itiraz etmesi ve zorla tadina baktirmamiz acaba yemek yemeyi zorla yaptigimiz icin bikti ve tiksindi mi cocuk diye dusunuyorum yani ona zorla yemek yedirme olayimizdan sikayetci ve onda bir fobi mi olusturdu diye korkuyorum.
Meseret cok zorluyor bazen, ve yemegin tadina bakinca hakli diyorum yememekte yada ne bileyim o gun az yemek istiyor doyuyor ama hala birileri zorluyor onu, onun icinde kolay degil ve zor bir durum, onun yemek aliskanligini tamamen degistirebilecek bir sey, surekli soyluyorum Mesi'yi uyariyorum ama yine dinlemiyor zorla ma diyince, sonra onuda (Mesi) biktirmak istemiyorum cunku oda Senaya yedirmekten vazgecerse ac kalacak diye korkuyorum, zira Senaya yemek yedirmekten nefret ediyoryum.
Cok bunalim bir olay, bazen mesela cok iyi bir yemek var onunde ama bu agzini bile acmiyor iste o zaman deliriyorum ve ac biliyorum cunku ona verdigimi denemiyor yemiyor ama cheese, sut, yada yogurt diye sayikliyor digerlerini yada pilav veya ekmek istiyor.
veee sonunda Sena emzigi tamamen birakti ve unuttu, yasasin
bu aralar cok gec yataga gidiyor ve uyumasi yine biraz zaman aliyor,uyku duzeni sasti ve duzensiz ancak okula baslayinca insallah duzelecek, ogle uykularini iyice sarkitti, en fazla uyursa oda bir saat uyuyor bazen hic uyumuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder