9 Ocak 2011 Pazar

Noor


Bu da eski bir yazim 2008 yada 2009 baslarinda yazilmis olsa gerek, hic bir zaman yayinlamadigim icin bilemiyorum, bari burada yayinlansin istedim, bakin o zamandan buzaman kac Turk dizisi cevrildi Arapcaya inanilir gibi degil, hatirladiklarim ve bildiklerim ile, Bin bir gece(sehratzat'in oynadigi dizi, ismi yalnis yazmis olabilirim, cokta umurumda degil acikcasi), Bir Istanbul masali, Ask-Memnu ve simdi de EZEL. Meseret hastasi hic birini kacirmiyor. Galiba misir yada Suudi Arabistan idi, bir yerde vetfa verildi, bi dizilerin ahlakini bozdugu yonunde ve yasaklanmasi talep edilmisti ancak Arap kadinlarini tutana ask olsun, onlar ne yapip edip bir yolunu buluyor ve izliyorlar.
Kuzenimde arap musterileri sayesinde cok iyi satis yaptigini ve onlari ihya ettiginden bahsetti bu yaz.

NOOR
Once cok komik geliyordu simdi neden biz kadinlar boyleyiz, ne kadar cok mutsuz kadin var diye dusunmeye basladim. Dizideki hayal urunu bir karaktere asik olmak sizce ne kadar saglikli?

B.A.E’ de Turkiye'deki ismiyle Gumus,  burda Noor (bizim bildigimiz Nur) ismiyle bir dizi yayinlaniyor.

Her gun yeni bir arap arkadasim bu diziye asik oldugunu itiraf ediyor, aslinda asik olduklari dizi degil oyuncu Kivanc Tatlitug. (Ben inanin tanimiyordum Kivanc Tatlitug’u, Arap dergisinde gordum, ogrendim ismini)

Dizideki ismi Muhannad.

Bir kac gun once yerli arkadasim Shaima dergisini okurken bana bu dizi yuzunden bir cok kisinin evliligi yikilmis dedi ve hikayeleri anlatmaya basladi.

Gercek hayatdada Noor ismindeki bir bayan nisanlidir ve nisanlisida ismini Muhannad yapmazsan seninle evlenmem diye rest ceker. Adam bozulur ve nisan atilir.

Ikinci hikaye; kadin kocasina, Muhannad ile birlikte olmak icin neler vermezdim der ve daha cumlesini tamamlayamadan adam karisini bosar.

Ucuncu hadisede soyle gelisir; yine kadin, Muhannad ile romantik bir gece gecirsem bu dunyada baska hic bir sey istemem der oda ayni kaderi paylasir koca kadini aninda bosar.

Son hadise yine nisanli bir cift, kadin mustakbel esine evlenene kadar sana muhdet gorunusunu degistir ve Muhannad' a benze der. Nisan yine atilir.

Gecenlerde de trafik departmanina gittim, yerli bir adam ‘nerelisin?’ diye sordu. Turkum deyince senin yuzunden basim belada dedi.
Neden diye sorunca ‘karim Noor’ un basindan ayrilmiyor’ dedi.

Bana kalirsa burdaki seyhlerden biri bu duruma el atip bu diziyi yayindan kaldiracaklar.
Soylemedi demeyin.

Unlu bir sarkici Kivanc’i klibinde oynatmak icin 100,000 dolar vermis.

Yerli arkadasimin arkadasi ah o yuz bin dolari ben versem ona ve onunla birlikte olsam demis.

Anliyacaginiz arkadaslar Kivanc Arap halkini bastan cikardi bir cok evliligide yikti.

Gumus cok tutulunca bir cok Turk dizisini Arapcaya cevirip yayinlama karari almislar.
Turkiye Turkiye olali bu kadar ilgiyi diziler Araplarin hayatina girene kadar gormemisti.
Bazen milyonlarca para harcanip gerceklesemeyen ulke tanitimi boyle bir diziyle bir anda gerceklesiyor.
Soylenene gore Suudi arabistan 100,000 kisi Turkiye’ye akin etmis bu diziden sonra.

Bir cok arkadasim da Turkiye’yi daha cok merak ettiklerini soylediler tabii Kivanc’i gorme hayalleri ile beraber.

Bir Arap tanidigim soyle bir yorum yapti. Bana neden Turk erkeklerin bu kadar yakisikli oldugunu soylemedin, diziyi cok seviyorum, ve Muhannadin Noor’a olan askina hayranim. Bir erkegin bir kadini bu kadar sevmesi olaganustu bir sey dedi.

Aska ac bir suru kadin ve filmlerde cogu zaman gercek olmayan karakterlere hayran kalip hayaller kuruyor. Ben bu durumu cok acikli buluyorum, siz isterseniz sadece dizi abartma deyin ancak bu filmlerin etkisini kucumsemeyin.

Nilgun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder