18 Şubat 2013 Pazartesi

The Happiness Project

The Happiness Project
Bu kitabi okuyorum su aralar maalesef yogunluktan ve kitap okumaya buldugum tek firsat olan yatmadan once zaman diliminde kitap okumaya baslar baslamaz uykuya yenik dusmem nedeniyle cok yavas ilerleyerek okuyorum ama zaten sindire sindire okumakta fayda var bu kitabi.
Tam beni anlatiyor ve tam benim ihtiyacim olan seyleri anlatiyor sadece kitabi okuyup bitirdigimde eee ben bunlari biliyordum ve tam da benim kafamdaki seyleri soylemis benim hayatimdan bahsetmis ama neden daha mutlu degilim hala demem kitap bittiginde...

Bugun akilli bir arkadasim sabah kalktiginda seni mutlu eden seyleri dusun ve tum gun o mutlulugun seni birakmasina izin verme, negatif enerji ve dusuncelerle kendini doldurma , kucuk seylerle mutlu ol ve istedigin sey icin her gun yol katetmeye calis, dusun tasin, her gun degilse bile haftada bir elde etmek istedigin sey icin vakit ayir ve ugras dedi, sonra insanlara sen iyi davran ve sev onlardan da ayni karsiligi alacaksin dedi (isteki arkadaslarimdan bahsediyor) Isini ve ortami yine sevmesende notr hale getirmeye calis iyi yanlarina odaklan ve onlari gormeye calis dedi.
Ben de farkindayim negatif dusuncelerimin beni boyle bir cikmaza soktugunu ve gun gectikce batakliga saplanir gibi negatif dusuncelerin birbirini takip ettigini ama gercekten calisirken bu dusunceden uzaklasmak cok zor keske isten 6 ay ucretsiz izin alabilsem ve saglikli dusunup saglikli kararlar verebilsem...

Bugun egitim vardi Yas adasinda yine, oyle aptal egitimlerki bankanin parasini ve insanlarin vaktini harcamadan oteye gitmiyor ama gel gorki beni isten uzak tutan herseye yarabbi bin sukur mantigiyla gittim iyi geldi 3' te cikip Ikea'ya gidip parti icin gerekli bir kac sey aldim. Bana nedense mutlaka duser boyle tiplerden biri, masamda bir bubly bir kiz vardi delirtti beni takim ruhu hadi hep beraber uretelim dusunelim havalari yok muydu...bu  ne hevesi bilmem, bu kadar heves var heyecanli bir tipsin niye interact departmanda sikayet dinleyen bir isin vardir anlamam, birde kendilerinin heyecanlandigi yetmezmis gibi seni gaza getirmeye calismazlar mi en illet oldugum sey, zaten sikici aptal bir egitim birde orda konusulanlari cok ciddiye alip abartip hayatinin egitimiymis gibi davranip yasadiklari bu heyecani sevki aski etrafina puskurtmek sicratmak icin girdikleri caba gorulmeye deger... Ustelik salagin urettigi bir seyde yok, salak sapak sacma sapan konusmak icin konusuyor, tiriskadan orneklerle birde taclandiriyor anlattiklarini sozumona... Ben de Allah icin miserable olurum hep dedim ya salak salak seyler anlatiyorlar bitsede gitsem yada araya cikip biraz yiyip oburluk yapsam, birinden sigara otlansam... tek derdim dusundugum sey bu , bu yetmezmis gibi birileri hadi Nilly sen de birseyler soyle hadi sen anlat hadi sen bilmem ne seytan diyor ki seni Nilly'ler gotursun, ustelik masadaki en yaratici ve akli basinda olan da bir benim ama hatun anladi mi ne beninle ugrasti bende hic takmayarak sessiz kalarak cevap vermeyerek daha illet ettim, hadi Nilly uyuma dedi en son why not? dedim salak sustu dua etsin iyi gunumdeydim ve sisko oldugu icin ki ben siskolara acirim (empati yapabiliyorum galiba ondan:- ) birde bekarim diye ortaliga atilinca dedim hadi yine iyisin ugrasmiycam seninle.

Bugun yine arkadasimla konusurken bir kizdan bahsettim ona dedim bu kiz beni sevmiyor nedenini bilmiyorum ama kendi kendine beni gormesede benimle gorusmesede (gerci yazismalarimi goruyor okuyor-buyuk ihtimal zevkle) beni sevmemeye karar vermis. ben de taktim kafaya bir yandan aciyorum ona bir yandan da niye kafaya takiyorumki salakmiyim ben diye dusunuyorum. Allah kotu kalplilerden ve kiskancalardan uzak tutsun bizi baska da birsey demiycem kucuk dusunen kucuk beyinler
Kac yasina gelmis ve ona buna ofke tutup kusuyor Allahim umarim ben kimseden nedensiz daha da kotusu eften puften kasi orda gozu de burda bunu dedi bunu yapti diye kin tutmam
Herkesi sevmek istiyorum aslinda yukarda anlattigim sisko kizi bile sevdim yazik aslinda kotu niyetli degil sorun ben hic degilim sorun ta kendisi ve kendisi ile olan issue'lari
Ben baskalarini kontrol edemem ama kendimi edebilirim, umarim da hep etmeye devam edebilirim- ben de henuz ogrenciyim bu yolda- ve baskalarinin ne dusundugunu iplemem. Keske herkes sorunlarini kendisi gorebilse ve bunu cozmeye calissa etrafina ofke kin sacana kadar

Bazi insanlar kendilerini one atmayi sever bazilari kendi coplugunde otmeyi sever, ben galiba ikisi arasinda sikisip kalmisim belki ilki daha agir basiyor bilemiyorum her neyse mesele insanlar cok farkli niye boyle diye hayiflanip dusunmenin alemi yok herkes benim gibi dusunup hareket edecek diye bir sey de yok zaten etmesin de yoksa ne farkim kalir herkesen dermisim:-) Yok demek istedigim o degil, asil mesele gercekten insanlari kendin gibi dusunmedigi davranmadigi icin yargilamaktan vazgecmek galiba, herkesin yapabilecegi bir sey degil buda bir erdem meselesi ben bunu da daha yeni ogreniyorum...bozulmak personal almamak lazim olaylari tepkileri...

Yavru Sena... kuzuma okulda yabancilarla konusma seni biryere goturmek isterseNO de ve bagir ve annenin yanina git ve anlat olanlari gibi seyler anlatmislar galiba, zaten bir de kagit gondermisler bana onu anlatiyordu daha dogrusu ben soyleyince o hatirladi ve anlatti bana gercekten de okulda konustuklarini yakindan takip edip evde tekrarini yaptirmam lazim
Gecen yine sevgililer gununde kirmizi giyinsin demisler di ben unuttum ve sinifta tek okul uniformasi olan cocuk oymus, zaten kotu anneleri bulmak icin bu cocuklari takip edip bulmaniz yeterli
Su ana kadar tatil gununde okula goturup, bir kac okul toreni kacirdim, ustune de serbest kiyafet gunu eklendi what is next bilemiyorum, gonderilenleri okumuyorum offf ya
Tek cocugum var insan biraz daha ilgili olur di mi?

Cocuk dedim aklima Stefania geldi 43 veya 44 yasinda ve ikinci cocugunu yapti cocuklarin fotosunu gonderdi Alice cok tatli olmus zaten oyleydi ve bana Stefania sunu dedi "second one is different, I feel more mature, love him more dedi, ben de really??? dedim with alice I wasn't totally at ease but that is me dedi ben de you enjoy being a parent more you mean? diye sordum evet dedi zaten onu demek istedi yoksa biraz tuhaf olurdu yani alice'yi daha az sevmis olmasi imkansiz zaten alice'ye olan askimizdan ikinciyi yapmaya karar verdik demisti oda benim gibi istemiyordu ikinciyi yoksa...
yani olacak sey mi bu Stef ya sende mi Brutus demek istiyorum sana ...iyice kafami karistirdin...off ki ne off
Hadi ben kactim, Hoooop


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder