27 Şubat 2012 Pazartesi

Evde ekmek yapmak ve bicak

Valla millet ballandira ballandira anlatiyor ve artik kendimi eksik bir anne ve es hisseder oldum ve buna Kenwood marka ekmek makinasi alarak son vermek niyetindeyim. 


Ben de evinde ekmek piriren, receller yapabilen bir anne olmak istiyorum Allahim, neyim eksik, neden?
Hayata geciremedigim cooking geceleri var, zannediyorlarki arkadas markadas tanisma, iyi yemek hos sohbet icin istiyorum yok anacim bir iki tarif ogreneyim ve uygulamali yapayim istiyorum, cunku ben tariften falan birsey yapamiyorum, hic tutturamiyorum, o yuzden biri benimle pisirecek, tum puf noktalari gozumle gorecem ancak oyle
Cunku kadin milleti nerden bileyim tarifi verirken herseyi soyledigini, yada bazen ee ben sen biliyorsun o kadarinida artik diye sanmistim o yuzden soylememistim demezler mi, o yuzden isimi sansa birakip vazgecip pes etmektense boyle bir kac arkadas bir araya gelip yapsak fena mi olur? 
Olmaz ama gelen var mi  yok?
Bende Turklerden umidi kesip yabanci arkadaslarima bu fikri goturmeyi dusunuyorum, bu isi ne yapip edip hayata gecirmem lazim.
Simdi Kenwood marka ve ekmek pisirmek ile alakali tm bilgiler asagida;


Makinanin icinden super bir tarif kitabi cikiyor.
Ben brown bread olani yapiyorum. Su ve un miktarini dogru ayarladigin surece, ekmek cok guzel kabariyor.
Ama icine bir miktar beyaz un karistirmak sart. Ben yari yariya yapiyorum. Yarim olcu beyaz un, yarim olcu wholemeal.
Bi de Spinneys ve waitrose'da, organic ekmek unlari satiliyor. Onlarla da cok guzel kabariyor, ama onlari kullanmak sart diil, herhangi bir kepekli ve beyaz unla da kabariyor denedigim kadariyla.



Ustelik kek de yapabiliyormussun bu aletle, kek yapmayi denemedim ama okudugum kadariyla, once seker, yumurta ve yagi ayri bi yerde eritip karistirip, sonradan icine katmak gerekiyormus.


Bicak olayina gelincede evde bicak yok ya bicak yoklugundan geberdik ve bir turlu alamiyoruz, ya cok pahali ya unutuyoruz ya da oyle gelsiguzel almayayaim aman iyisi ne bulalim onu alalim diyip kaliyor. Sonunda biri cikti ve su marka bicagi tavsiye etti, tez vakit bu bica bulunacak ve alinacak.
Good Grip'in bicaklarini da cok tavsiye ederim, ozellikle Sogan ve domates dograma bicaklarini. Alisirsan, baska hic bir bicagi kullanamazsin zaten. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder