19 Şubat 2011 Cumartesi

Sena's Milestones


02-Ocak 2011
31 aralik gecesi cok tatli bir kirmizi etek giydi, oyle tatliydiki, bale yapti, swan lake’i actik yine onlara bakarak taklit etmeye calisti figurleri, sonra partnerleri ile dans ettiklerini gorunce bebegini aldi kollarindan tutarak onunla dans etmeye basladi. Dans etmeyi cok seviyor, ellerini havada bulusturmasi, etrafinda hizlica donmesi gercekten cok sevimli ve izlemesi cok keyifliydi.
Babasi ona bisiklet alti, hediyelerini acmaya bayiliyor.
Bisikletini son geceye sakladik, hep acmak istedi hayir diyince babasi gelip bana sikayet etti ama arzislik edip acmadi, bekledi sevgilim sabirla sonuna kadar, sonra babasi acabilirsin deyince acti ve cok sevdi hediyesini.
Anneye opucuk ver diyince cok nadirde olsa gelip opuyor sesli bir muck yaparak
Disari cikmayi cok seviyor, ben eve gelir gelmez gidip ayakkabilarini aliyor ve bye diyor, yani hadi disari cikalim anlaminda
Suyla oynamayi cok seviyor banyo saatlerini seviyor ve aglayarak cikartiyoruz mai mai diye agliyor cikardigimizda, ancak sacina su dokmemi sevmiyor ondan hoslanmiyor sampuanladigimda.
Birisi ona hayir diyorsa istedigi bir seyi almasina veya yapmasina hemen otekimize gidip sikayet ediyor baba … mama.. diye basliyor kimi sikayet ediyorsa, bicir bicir konusuyor mimikleri ile cok tatli o haline bayiliyorum.
Bazen cok konusuyor, anlamiyoruz ama cok tatli oluyor o hali.



08-Ocak 2011
Askim tatli gudum sevgili kuzum cok komiklesti.
Bize kisa bir bale gosterisi yapmadan once hepimizi adiyla (mama,baba,Meseret'e de mama diyerek) dikkatimizi cekiyor ve sonra ellerini basinin ustunde birlestirerek etrafinda donuyor sonra guluyor mutlu mutlu.
Bugun bana cok bariz anne dedi, son bir kac gundur zaten supheleniyordum ama bugun cok net anne dedi, arkasindan mama da dedi, bakalim mama olmaktan ne zaman kurtulacagim.
Bugun corniche'de yaptigimiz piknikten pek memnun kaldi, dort saat parka ve kuma doyamadi Mina,Bora,Isabel ve Dunya ile.
Arabada giderken Jungle Book'tan sevdigi elephant sarkisi ciktiginda o kadar heyecanlaniyorki, koltugunda dans etmeye basliyor sonra hepimizin el cirpip tempo yapmasi icin baski yapiyor arabayi kullanan babasi sahil. Herkes alkislayana kadarda rahat birakmiyor, mama mama, sonra tete tete, sonra baba baba diyerek hepimizi maymun gibi el cirpmaya zorluyor sonra kendiside basliyor ve sarki bitene kadar yerinde dans edip tempo tutuyor.
Barbie Marmaid filmindeki baslangic muzigi de onu cildirtiyor aninda kalkip dans ediyor ve onlarin yaptigi hareketleri kopya ediyor, izleyin sizde gorun, ama once bale gosterisi, digeri sonra gelecek:








Sena sikayet etmeye basladi:
Artik konusabildigini andigi icin Sena hanim birimizin hayir dedigi seyi gidip otekimize sikayet ediyor, hareketlerinden, mimiklerinden ve icinde mama yada baba yada tete demesinden kimin ona hayir dedigini anliyorsunuz ve uzgun oldugunu gorebiliyorsunuz. Gidip sikayet edilen ile teyit ettiginizde evet cikolata istedi vermedim, yada dvd seyretmek istedi izin vermedim demesinden ortada gercekten sikayet edilecek bir sey oldugunu anliyorsunuz. Hizli hizli ve karisik seyler soylemesi o sevimli haliyle gercekten cok komik, kim demis kizlar nagging etmezler diye alin size iste 2 yasinda bir kiz cocugu.

11-Ocak 2011
Sena salincakta sallanmaya bayiliyor!
Kimseye sirasini vermek istemiyor, baskalari artik beklemekten sikayet edince mecburen kaldiriyoruz salincaktan sonra cigligi basiyor, kendi kendine sallanmaya basladi, cok tatli, hatta simdilerde abartip ayaklari ile ustune cikip sallanmaya calisiyor!!!






Dun gece yine Sena uyandi, onu sleeping bag icine koyuyorum usumesin diye, cunku ustu surekli acik uyuyor, tabi torbanin icinde yatmayi sevmedigi icin uyandi dun gece , mai mai diye yalvariyor, mai aslinda su demek ama o sut icinde ayni kelimeyi kullaniyor.Mecburen verdim uyusun diye uyumadida, abbasi bezini degistirdi, Giyas cok sakin konusuyor onunla ve onu dinliyor, hadi gel bezini degistireyim kizim dedi, geldi hemen yatti, normalde hic sevmez ve istemez, sonra hadi uyuyalim yarin senin okulun benimde ve anneninde isi var dedi, ama onu dinlemedi, 45 dakika ugrastiktan sonra uyutmayi basardim. Yine bize sarkilar soyledi o aralar, elleri ile oyunlar yapti, cok sevimli.
Papagan Sena!
Sena iyi geceler diyor artik soylediklerimiz tekrar ediyor tam olmuyor ama papagan donemine officially girmis bulunmaktayiz!
Sonra Meseret arapcasini soyluyor onu tekrar etmeye calisiyor.
Senanin ilk soyledigi unuttugu ya da hala soyledigi kelimeler aklima gelen kadariyla:
Ilk kez bye dedi
bravo
alo
mai
tamam
no
anne
mama
baba
iyi geceler
gunaydin
meme
tu (two)
vahed, tineyn,tilate
eye
hamam
naiman
la la
anane
tete
dede
ay dede
gel
come
tai tai
kaka
bak
teyyara
wawa
baby
halas
go
subbek
car
gogurt (yogurt)
guguk(kus)
hello-bunu daha dun (29-01-2011) soylemeye basladi
ahlan
cheese
bah (arapca bitti demekmis)

14-Ocak 2011
Bugun Sena'ya park donusu baskasininda gorup ozendigi bisiklet aski icin, seninde var tatlim evde, eve gidince sende binersin bisikletine tamam mi? diye sordum oda tamam dedi
sonra emin olmak icin iki kere daha sordum ikisinde de tamam dedi, cok tatliydi, no disinda sordugum soruya ilk deva olumlu ve duzgun bir cevap aldim bugun.
Bugun Sena ikinci kez hayatinda zoo'ya gitti, ilki Dubai;deydi, bugunkude Al Ain'deki hayvanat bahcesiydi, cok sevdi cok memnun kaldi ve surekli parmagiyla gostererek mama mama (anne bak) diye heyecanini benimle paylasmaya calisti.

21-Ocak 2011
Sonunda Sena galiba gece sut icmeyi birakti. Yaklasik 10 gundur ona geceleri sut vermiyorum oda gece kalkip mai mai (sutede mail diyor) diye bagirmiyor, YASASIN.
Hem disleri hemde annesinin kafa sagligi acisindan cok iyi bir gelisme bu.
Daha oncede 4-5 gun ust uste icmemeisti ve yeniden baslamisti o yuzden biraz beklemek istedim bu guzel haberi vermek icin, umarim bir daha gece sut icmek istemez.
22-Ocak 2011
Ah Sena Ahhhhh geceleri yine uyku yok, sut icmeyi kesti ama cok SIK kalkiyor ve artik yanimizda yatmak istiyor. bizim yaptigimiz hareketleri taklit etmeye ve soylediklerimizi tekrar etmeye basladi, cok sevimli oluyor, gozune damla damlatirken burnuna birsey sikarken (bu aralar hasta yine) cok agliyor ve yuzunu gozunu burun deliklerini bir kapatmasi varki tam yemelik. Bende acumazis anne gorev basinda uzulsemde yapmak zorundayim, G herzamanki gibi dirty work bana birakiyor.

26-Ocak 2011
Senam ile ilk kez telefonda sohbet ettik, o surekli bir seyler soyledi ben surekli bir seyler soyledim, zannetmem ki iki tarafta birbirini anladi ama cok tatliydi, telefonu bitakmak istemedi ve surekli konustu Meseret'e gore bana tai tai demis telefonda yani gel demek Arapca'da.
Oyle tatliydiki konusurken, guluyor bicir bicir otuyordu.
27-Ocak 2011
Askimin dun ilk kez hello dedigini duydum
simdi de (19.20) isnt it nice? diye sordum oda nice dedi. dunde 6.katta oturuyoruz alti dedim oda alti diye tekrar etti.
bugun eliyle elimizi sikiyor, el sikisiyor yani.
Sonra gitti babasini iki yanagindan birden optu sonra gel beni de op dedim benide optu sonra meserete gitti onu yanagindan optu, arkasindan dudagindan opmeye calisti babasinin, benden gordugu icin..
Corabi eline geciriyor eliyle kukla yapar gibi hav hav diyip bizi korkutmaya calisiyor.
31-Ocak 2011
Tatli gudum, sevgili kuzum su an saat gece yarisi olmasina ragmen ayakta ve hararetli hararetli birseyler ciziyor, nasilda ciddi ve keyifle yapiyor anlatamam, maalesef uyandi ve sonra kustu (hasta yaklasik 10 gundur ve dun daha kotu oldu) bugun yine Pierre'e gittik, bir 5-6 gun daha surermis.
Okul yok bu hafta gibi, ama persembe national day'e gidecegiz mutlaka.Bicir bicir konusuyor ve mimiklerine el kol hareketlerine sevimli sesine bitiyorum.
Coraplar cikti yine bu aralar gicik hem ayakkabiya ozelliklede coraplara, yerler tas ve soguk bende giysin diye  mucadele ediyorum ama oda hakli yatarken bile corap var, cunku sevmiyor ne torbasini nede tulum giymeyi.
13-Subat 2011
9 gunden sonra dondum ve kizim bana coook kizmis, yanima gelmek istemedigi gibi go go diye beni uzaklastirdi, bana isinmasi icin yapmadigim sey kalmadi neyseki aksam vaktine dogru arayi biraz duzelttik ama eskisi gibi olmasi icin zamana ihtiyacim var ve kizim artik bana anne diyor!!!! mama'yi birakti annem sayesinde super kadin valla ben yokken bile anne dedirtmeyi basarmis, artik dede, dayi anne, anneanne diyor surekli bana bak bak diye oyuncaklari tek tek gosterdi, 9 gunde bile degismis, anlamasi cok daha iyi konusmasi da daha iyi olmus, askim ya cok ozledim onu.... birdaha birakmam onu asla
Benim yoklugum GIyas'a yaramis ve baba kizin arasinda inanilmaz bir bag olusmus!!! Zaten guclu olan bag iyice dugumlenmis, Giyas cok mutlu bu durumdan ama onlari birakip gitmeye bir daha niyetim yok!Ikisinide cok ozledim...
19-Subat 2011
Oyuncu bir kizim var, komik sevimli korkutucu sesini cikarip ellerini pence gibi yapip beni korkutuyor, guya bende korkmus numarasi yapip benim pesimden kosmasina izin veriyorum, ondan kaciyorum,Bazen sirayla herkesi korkutuyor. Sonra ben onu karanlik odaya dogru goturup bu sefer ben basliyorum sesler cikarip pesinden kosmaya zavalli hemen korkup (ciddi ciddi) kosup kacmaya basliyor. Babasina veya anneanesine yardima kosuyor. 
Jungle Book DVD si hala bir numara, nasil mutlu oluyor seviniyor izlerken anlatamam, guluyor, dans ediyor sarki soyluyor kendi capinda, bayiliyor karakterlere ve muziklere.


Kizim resim yapiyor ve bayiliyor.


Anlamsiz seyler ciziyor ama elinden boya kalemi ve defteri eksik kalmiyor, birde camin kenarina oturup bir ayagini diger ayagina atip o bacaginin uzerinde resim yapmasi yok mu koca adamlar gibi cok seker oluyor. Ona defter yetistiremiyoruz simdiden. Giyas da ben de resim konusunda tam bir faciayiz umarim boynuz kulagi gecer!!!! Yoksa onun durumuda vahim.
Sena bazen hizini alamayip, duvarlara ve yerlere resim yapmaya basliyor, bizde arkasindan temizlige haliyle...


Sena ve olivia foto koy sonra...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder