21 Mayıs 2013 Salı

Yavru Kuzum Buyuyor

Askim neler yapiyor?

Bugun okula gittim ogretmen resmen tahtada 8-9 cumleyi yazmis cocuklara okutuyordu
mesela
We will have a morning meeting
We will have a snack
We will go to Music and Movement
We will go outside
We will work with the letter Bb
We will work in centers
We will have lunch
We will have rest time
We will listen to a story
We will go home
Sakir sakir okuyorlardi cocuklar valla
Sonra kim bana kucuk w harfini burda bulup gosterebilir dedi, Sena ve bazi cocuklar hemen kaldirdi ellerini ben hala orda oldugum icin ogretmen Sena'yi cagirdi tahtaya, yavrum oyle saskin saskin bakti sonra ogretmenin yardimiyla buldu circle yapti etrafini, cok tatliydi. Bilmiyorsan niye elini ilk kaldiran sen oluyorsun oda ayri ama cok iyi cok sevindim, en azindan korkmuyor.
Diger cocuklar okurken baktim Sena da okuyor mu diye pek okumuyordu acikcasi sonra beni panik aldi, cocuga hic bir sey calistirmiyoruz oda hakli nasil herseyi yarim saatte ogrensin diye, fotolari cektim hangi kelimeleri ogrenmisler diye, aksam eve gelince yazdim kelimeleri bu ne bu ne diye sordum bir ikisini bildi sonra beni ignore etti tamamen oyuncaklari ile oynamaya basladi, cit cikarmadi.
Icimden ya bu kiz cok zeki degil mi acaba?
ya da belkide ASC de en buyuk cocuk olmasi o kadarda kotu bir sey degil!
Bunun hic ilgisi yok bu tur seylerle ...diye gecirdim ama sonra kizim tum bu laflari agzima tikayacak bir sey yapti.
...Anne vazgecti ogretmekten istemiyor diye baba gelir, anne babaya bugun olanlari anlatir sabah cektigi videolari gosterir ve kizlariyla daha cok ilgilenmeleri gerektigini soyler...
Sena'ya tahtada yazdigim fotografi cektigim cumleleri gosterdim ve o da ne Sena sakir sakir okuyor!
Butun kelimeleri biliyor,
Madem oyle beni ne ugrastiriyorsun cevap vermiyorsun sonrada bilmedigini dusundurtuyorsun be uyanik zekam benim?!
Neyse anne rahatlar...

Bu aralar daha cok arapca kelimeler soylerken buluyorum cok seviniyorum, insallah annesine cekmez dil konusunda babasina ceker.
Turkce'yi cok komik konusuyor ama hala ingilizce gibi seri konusamiyor, ama artik ilk soyledigimde anliyor ve tekrarlayabiliyor
Ingilizce fena degil ama daha cok kelime ogrenmesi gerekiyor
Bu cocukla yeterince ilgilenmedigimi dusunuyorum, bu kesinlikle benim sucum. Her gun kitap okuyorum, ve konusmaya calisiyorum elimden geldigince ama yeterince olmuyor anlasilan, isin teknigini bilmem lazim galiba, SIK tekrar gibi...

Birde kizim cok evcimen oldu, istiyorki arkadaslari gelsin onu ziyarete ama o gitmesin. Odasi onun ofisi imis ve ofisinde calismasi gerekiyormus o yuzden bir yere gidemezmis!! Ha ha cok komik ya
This is my offise and I have to work here diyor
Work dedigi de oyuncaklari ile oynamak!
Cok komik ya
Bu aralar gercekten de oyuncaklari ile cok guzel oynuyor ve tek basina oynuyor cogu zaman guzel guzel, bize o kadar ihtiyac duymuyor, saatlerce oynayabiliyor birinden sikilinca otekisine gidiyor sonra baska bir sey oynuyor, degistiriyor SIK SIK ama uzun uzun oynuyor.
Bu aralar evin ordaki parka gidiyor iki kardes varmis erkek 4 ve 7 yasinda onlarla oynamayi seviyormus.

Birde gecenlerde Mesi'ye mesi do you have boyfriend? diye sormus, I have a boyfriend, it is Bora demis, ama don't tell mumy demis cok komik ya. Gercekten boy friend olarak gordugu icin oldugunu sanmiyorum, cok da fazla boyfriend anlamini bildigini sanmiyorum bir yerlerden birilerinden duydugunu saniyorum.

Bu aralar kizimla cok alt ust savasip oynuyoruz, -kuduruyoruz diger tabiri ile-yastik savasi yapiyoruz, fiziksel oyunlari hareketli oyunlari kovalamaca, yastik savasi, birinden kacmak, yaramazlik yapmak, birseyler (yumusak) firlatmak birbirimize cok seviyor. Mummy is funny anne komik diyor her iki dilde de, bende de potansiyel var tabi bende boyle fiziksel oyunlari sevmisimdir zaten onunla bogusup duruyoruz iste.

Yumusak oyuncaklarina bayiliyor onlari bir yatagina tasiyor bir oturma odasina bir okula bir arabaya surekli birseyleri tasiyor.
Ozma en sevdigi yumusak ayisi, Pinto'su var birde minik at, o onun baby brother'i imis.
Soft oyuncaklarin hepsini seviyor ama aynisindan iki tane olan Ikea kopeklerinden Ozma (ki biz onu uzun zamandir Osman sandik, meger Ozma isminde bir hikaye kahramani varmis!)  olanini ilk bakista ayirt ediyor ya bayiliyorum, cok tatli...

Sena'm disari cikarken mutlaka ama mutlaka bir obje oyuncak toka bazen pi'si birsey yada birseyleri yaninda goturur, kimi zaman cantasina tikistir onlari kimi zaman elinde tasir kimi zaman bize tasittiri, cok sevimli buluyorum bu davranisini, EP'ye de gitselk, yemege de arkadasina da mutlaka cantasinda bir sey goturur, ogune gore degisir bu nesne...

Benimle pazarlik yapiyor geceleri kitap okumam icin en az iki 3 4 bazen 5 kitap okutuyor, kitaplar kisa da allahtan okumaya calisiyorum. Aksamlari yine gec yatiyor, 8.30 ta yataga gidiyor ama 9.30 10.00 dan once uyuyamiyor...

Gunduzleri bir saat uyuyormus artik max

Birde dislerini oyle guzel ve cok duzgun fircaliyorki sasiriyorum, cok guzel tam annesi gibi uzun ve duzgun fircaliyor, aferin sana baligim

Bugun gelmis bana ayaklarini koklatiyor, anne pewwwww diyor kotu kokuyormus kokladim mis gibi dedim, no it smells bad diyor senin ayagin bana hic kotu kokmaz diyorum, inanmadi
Kapali ayakkabisini corapla giymek istemiyor diye biraz kokmus ama benim icin hala mis gibi

Hala acik ayakkabi giymek istemiyor, yeni aldigim ayakkabilarin yuzune bakmiyor bu sicakta kapali ayakkabi giymek istiyor, erkek ayakkabisina benzeyen ayakkabilar giyiyor yani, erkekler bile terliklerle geziyor halbuki...

Birde fart ve gegirmek olayina cok guluyor ve yapip guluyor ayip hic hos degil insanlrain icinde yapma seni ayiplarlar diyorum, ama yapip gulmeyi cok seviyor, ben de uzerinde durmuyorum cok, umarim kotu bir sekilde ogrenmez yani utandirilmak suretiyle arkadaslari arasinda...

Iki gun once skype dan Kuzey ile gorustuk yavru 3 yasina girdi cok tatliydilar, Sena Bodrum anneanne dede erkan dayi ve kuzey'i gorunce Bodrumdaki evde cok uzuldu ve orda olmak istedi bende gitmek istiyorum dedi yavrum yuzundeki uzuntu apacik ortadaydi, ozlemis belli.
Gangam style actim bu ikisine Kuzey bilgisayardan Sena yanimda bir dans ettiler nasil da tatlilardi ikisini de videoya cektim, Kuzey icin he is my brother diyor... Keske daha cok vakit gecirebilselerdi...

31 Mayis 2013

Kizima Ikea'dan baska bir kopek daha ladim Ozma'nin pabucu dama atildi, onun ismi ne diyorum Pisak gibi bir sey diyor Pisak ne diyorum, Tasma'yi gosteriyor kopek tasmasini. Ama sozlukten baktim oyle bir sey goremedim neyse sormam lazim ogretmenine kendinden cok emin soyluyor.
Birde bu sabah bebegine Zeina diyordu onun ismida Zeina imis, cok tatli bebegim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder