29 Eylül 2012 Cumartesi

Play Date- Oyun Gunu


Play Date

Annelere verilmis bir ceza mi yoksa tunnel ucundaki isik mi?

Valla benim zamanimda play date yani oyun gunu falan yokdu, fazla arkadasim olmaz, oyle herkes evine gidip gelemez zaten mahalle kavramimiz da yoktu yasadigim yerlerde, ustunede komsu sayimiz bir iki ile sinirliydi lojmanda oturdugumuz icin, onlarinda cocugu ya kucuk olurdu ya da olmazdi buda bana sikici okul sonrasi gunler anlamina gelirdi.
Simdi evlendim cocugum oldu devir degisti, anneleri bir oyun grubu heyecani telasi sardi ki ne telas sevgili okur hele bendeki… Ben yasamadim kizim eksik kalmasin, helede cani hic mi hic sikilmasin diye diye bir oyun gununden digerine kosustururken buldum kendimi.
Hatta calisma saatlerimizi uzatmak isteyen patronuma bir can havliyle ‘hayirrrr ben isten gec cikarsam kizimi kim oyun gunlerine goturcek, bu onun sosyal hayatini baltaliyacak’ diye bir cikisim vardi ki gormeye degerdi.Bekar cocuksuz patronun surat ifadesi karikaturlukdu.
Galiba asiri dozda yaptimki bu isi, kizim gunde dort ayri aktivite ye katildiktan sonra az kelime hafizasiysla SIKILDIM kelimesini yerli yersiz kullaninca ustune ucarak atlamak istiyorum.

Bir insan evladi ustelik daha 4 yasina gelmemis, annesinin isten ozel anne kiz gunu icin izin alip, kizini okula gondermeyip onunla guzel bir kahvalti yapmis, arkasindan havuz gunes ve bol oyun, ustune babaya ofiste supriz ustune sinemaya gotumus popcorn ve cikolatanin dibine vurmasina izin vermis, ustune arkadasina oynamaya goturmusse ve sonra eve geldiginde babasi ile oynarken ‘baba baba sikildim’ dedigini duyunca sizde haliyle icinizden 10’a kadar saymaya baslamaz misiniz?

Haftada uc dort kez oyun gunu duzenlemesem eyvah kizim hic sosyallesemiyor arkadassiz buyuyor sikiliyor diye uzulerek buluyorum kendimi…
Sonra dusundum ve tasindim benim gercek endisem nedir diye
Ve cevabini buldum …
Bir yabanci arkadasim “oyun gunlerinden sikilmiyor musun hic Nilgun?’ diye sordu, cunku ne zaman sorsa gitmem gereken bir oyun gunu yada evimize gelecek cocuklar ve anneler oluyordu.
Sonra kendimi ona su itirafi ederken buldum.
Hayir tabiki, cocugunla ilgilenmeMenin en guzel yolu oyun gunleridir dedim.
Cunku sen cocuklarin anneleri ile her konuda sohbet ederken cocugunu birakip arkadaslari ile oynamasini, paylasmasini sagliyorsun. Arada kavga mi etmisler, birbirine mi vurmuslar pek umurunda olmuyor acikcasi hatta bir anlasmazlik olunca ortada, ‘cocuklar, birbirinizle kavga etseniz bile biz sizi yine bulusturcaz, buna alissaniz iyi olur, simdi gidin ve zirlamadan guzel guzel oynayin’ derken buluyorsunuz, ve biz yine sohbete ve yiyeceklere daliyoruz.
Sizcede bundan daha iyi bir yol var mi cocugunu sosyallestirmek icin???
Bunu kendime yillar sonra itiraf ettikten sonra oyun gunlerini bir pastali corekli ‘gun’ olmaktan kurtarmak icin Duygu ile cocuklara egitici, ogretici oyunlar ve piyesler duzenmeleye karar verdik, bakalim ne kadar basarili olacagiz. Malum yurtdisinda yasayinca cocuklar iki hatta uc dil ile buyuyorlar buda bizim miniklerin kafasinin karismasina neden oluyor, ustelik ana dilleri Turkce’yi iyi ogrenmeleri icin ozel caba sarf etmemiz gerekiyor. Onlari eglenirken, oynarken ogretmeye, kelime hazinelerini gelistirmeye vedaha iyi konusmalarian tesvik edici yontemler araisindayiz.

Haftaya ilk seansimiz var bakalim oyuncaklardan ne kadar uzun ali koyup bizimle oynamaya ikna edebilecegiz…

1 yorum:

  1. Bosladik yine :) Haftaya tasinalim da egitici gunlerimize devam edelim...

    YanıtlaSil