29 Eylül 2012 Cumartesi

Okul, back to school... back to torture


Okul

Back to school… back to torture!

Ben okuldan nefret ederek buyudum, daha dogrusu icindeyken o kadar farkinda degildim, arkadaslarim vardi evden cikmak icin iyi bir bahaneydi bir iki de iyi kotu ogretmenin varsa benim icin o kadar feci degildi ancak ne zamanki buyudum ve aklim basima geldi ne kadar sikici bos cahil bir ogrencilik donemi gecirdigimi anlayip kendim icin uzulur ve hayiflanir buldum kendimi.
Simdiki bazi okullara baktigimda egitim ne kadar ozgur ve ne kadar eglenceli ve bilgi dolu ben neden egitim sisteminin kurbani olmak zorunda kaldim diye cok uzuluyorum.
Kizim daha 21 aylikken okul hayatina basladi, buda okul sorunlarina donmek anlamina geldi, simdi baska bir acidan bu okul ve egitim sisteminin eziyetini cekiyorum, kendim yeterince cekmemisim gibi…
Once iyi bir okul ve ogretmen arayisina girersiniz, okul eve yakin olursa cok makbule gecer, o minicik cocuklari teste tabi tutarlar, bekleme sirasinda aylarca beklersiniz, size sira gelecek mi endisesi tavan yapar, cocugu niye karnimdayken okula yazdirmadim diye ileriyi goremeyen biri oldugunuza karar verirsiniz, okulun ilk gunu kabusu sarar,  ilk haftalar anneden ayrilamama iskencesi cekilir ve gozyaslari ile icinizin parcalandigi bir kac hafta gecirirsiniz, sinif yeterince karisik milletten mi olusuyor yoksa tek tip ogrenci mi var diye endise edersiniz, ( evet yurtdisinda yasayinca boyle sorunlariniz oluyor)  bu cocuk bir ay gecti nicin hala agliyor gibi bir suru sorun sizi gerer.
Okula birakirken artik aglamaz cocugunuz ama gercekten mutlu mu cocuk, yoksa mecburiyetten mi gidiyor okula, baska bir sansi olmadigini anladigindan mi artik aglamiyor diye psikopata baglarsiniz.
Cocugun her okula gitmek istiyor musun ve ogretmenini seviyormusun sorusuna hayir cevabini verince dunyalar basiniza yikilir.
Neden diye sorarsiniz bak ona cevap alamazsiniz, cunku cocuk daha bezden kurtulmamistir yada cok iyi konusamiyordur yasitlarina ziyaden.

Derken kafa goz yara yara iki sene nasil geldi gecti siz sasarken ayni sorunlari bu sefer anaokulu arayisinizda yasarsiniz. Kiziniz artik yuvadan mezun olmustur ve yeni bir okula gecme zamani gelmistir, en azindan burdaki sisteme gore.
Yeni okulu arastir bul, yazdir, 3 yasindaki cocuk okula kabul edilecekmi stresi yasar, paralari pesin pesin bayilir, ohh yazin bir iki ay okul derdim yok diye biraz rahat nefes alayim derken kiziniz bir kac gun sonra  ‘ anne okul yok bugun?’ diye soran gozlerle bakar. Nasil yani okula mi gitmek istiyorsun simdi dersiniz ve koca bir evet cevabi alirsiniz ustune ogretmenini ozledigini soyleyince bayilmak istersiniz.
2 koca yil, acaba cocugum okula gitmeye hazir degil mi, onu cok zorluyor muyum, belkide ogretmeni gercekten sevilcek biri degildir diye vicdan azabindan kivranirken cocugunuz artik okuldan ayrildiginda hem okulu hem ogretmenini ozledigini itiraf eder…
 Gectigimiz haftalarda malum yeni okuluna basladi.
Bu seferde anne ‘bu Stepping Stones? I want Ms Anna (eski ogretmeni) demeye basladi.
 Benim derdim bu degil artik okula gitmek istemediginde yada ogretmenini seviyor musun dedigimde hayir cevabi aldigimda uzulmuyorum bile.
 Benim simdiki sorunum baska. Okuldan bir yigin kagit ve mail gonderiyorlar surekli bana, daha baslamadan okula mail bombardimanina tuttular bizi. Nasil bir kulfet, nedir bu kadar mail trafigi inanin isimi yapamaz oldum , mail oku, anla, doldurcaklari imzalanacaklari ayir, okula birakmayi unutma, ozel gunleri ajandana not et, okul tatil gunlerini sakin unutma, ozgur kiyafet gununu atlama cocugu utandirma… Yeter ama simdiden full time bir isim daha oldu, ben okuldan ve okulla alakali herseyden nefret ediyorum galiba.
Tek istedigim cocugumun severek, ogrenerek ,eglenerek gittigi ve ileride hep guzel anilari olan bir okul hayati olsun…
Benim olmadi onun olsun…
Lakin daha simdiden beni gerecekse ilerisini dusunmek bile istemiyorum!!!
Alt tarafi iki sarki ogretip, bol bol ziplatip hopluyorlar, bunun icin bu kadar kasmaya, onlarca mail atmaya gerek var mi? Ustune sifreler verip bir sayfaya girmemizi istediler, hala anlamis degilim o sayfaya girip ne yapmam gerektigi konusunda, egitimcilik gecmisi olan kocamada cok gicigim, nasilsa o bu isleri bilir oh benim hic ders calistirmama gerek yok diye sevinip kendimi avutup millete hava atarken kocam hic alakadar olmayip o mailleri okumadan bana forward etmeye bsladigindan beri canim cok sikkin…
Kabus dolu okul gunlerime geri dondum anlayacaginiz hic mesut degilim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder