16 Nisan 2012 Pazartesi

Dubai'ye tasinacaklara

Uyesi oldugum yahoo grubunda bir bayan sagolsun oturmus yazmis bunlari, Burak bir arkadasim gelecek ne dersin diyince copy paste ettim bir suru sey yazmaktan kurtuldum boylece, o yuzden buraya kaydediyorum eminim birilerinin isine yarayacak daha dogrusu benim isime yarayacak...


DEWA - apartman dairelerinde AC included ve housing fee excluded gibi kistaslara gore degisir. Eger eviniz merkezi sogutma sisteminden yararlaniyor ve housing fee (kiranizin %0 de 5ini 12 ye bolun) her ay elektrik su masrafiniza ek olarak bunu oder iseniz 120.000.-AED lik kirada bir odali flat icin elektrik+su+cop vergisi=150-200 tutat buna housing fee de eklenince ayda 700 dirhem eder.
Ager apartman merkezi sistemi degil cooling centerlardan gelen havayi kullaniyor ise faturaniza hausing fee gelmez, bunun yerine metrakrenize gore hesaplanan AC fee gelir ayda 400.- dirhem civarindadir. DEwa faturaniz gene 150-200 AED olarak kalir. Toplamda 500-600 AED arasi fatiraniz gelir.
Bir de sansli binalar vardir bunlar maintenance anlasmalari geregi AC giderini ev sahibi oder siz bir sey odemezsiniz ve bina yeni ise henuz housing fee sozlesmeleri yoktur o zaman ayda sadece 200-250 AED arasi odersiniz ama boyle bina bulmak cok kolay degildir.
Villa tipi konutlarda her sey villa buyuklugu, odalarda ne kadar uzun sure kalindigi en onemlisi de bahceyi sulamak veya havuzu doldurmak icin ne kullandiginizla ilgilidir. Havuzu tanker ile doldurur iseniz bahce sulama, AC ve normal elektirik su gideriniz 2000-3000.- AED arasi gelir.
Bunlari baska birileri yazmis cevaplamis bende copy paste ediyorum, hatun iyi yazmis, umarim isini gorur.
Bakici masrafi aylik 1,500 AED, senelikde AED 6,000 sponsorluk ucreti var, senede bir bazen 2 senede bir ulkesine gondermek zorunda ucak parasida Filipine AED 3,000 civari
Dubaide ev fiyatlari dustu her butceye gore ev var, nerde oturcagina bagli, ve butcesine gore degisir.
Benzin cok ucuz turkiyeye kiyaslanmaz, jeep dubaide max AED 150’ye doluyordur depose, olmadi AED 200
Elektrik su olayi Dubaide biraz pahali yasadigi yere ve villa mi flat mi olmasina gore degisir
Villalarda pahali ayda 1000-2000 aed galiba ama tam bilemiyorum.
Sirketler normalde saglik sigortasi yapar
Hatta zorunlu,
Arabanin sigorta ucreti ve registration arabana ve yilina gore degisir, Giyasin yeni arabasi icin AED 5,000 kusuru bulmustu sigorta ve registration
Merhaba, bu ekrandan cogu kisi sana gel diyecektir Dubai’ye emin ol elimden
geldigince objecktif yazmaya calisacagim.
 Bebegimiz bu degisimden nasil etkilenir, sicaklik ne kadar sorun olur?
 Kislari 15-25
 Yazlari 35-55
 yanlis yazmadim evet boyle. Ama insan 6 ay gecirince vucudu buranin
> havasina alisiyor.
> Benim gibi alerjinin tavan oldugu bir insan bile dayaniyorsa sen de bebegin
> de dayanir zira burasi saaatlerce disarida zaman gecirilen bir ulke degil. Kapali alanlarin da ne kadar keyifli olabildigini anladigin ve 4 senedir bir tek ton bile atmamis ben
> gibi beyaz bir insanin nasil olup da guneste kizarmadigini ogrenmek istiyorssan klimalar
> cennetine hos geldin. Calisan biri olarak ben belirli sureler ve ogle yemekleri disina gunesle bir sorunum yok. Ustelik cehennem sicaklari dedigimiz temmuz ve agustos
> eylul ayinin nemine dayandi isen geri kalan tum mevsimler bahar gibi. Kisaca
> bu ulkeye sicaklik yuzunden gelen veya donen oldugunu cok dusunmuyorum.Dedigim gibi
> toz kum alerjine mart ayinda dikkat edeceksin yasasin Kum firtinasi var cunku.
> Adi buyuk sadece eger colde yasamiyorsan o kadar dert degil bana gore. Sirtindan hirkayi
> burnundan ufak bir sali eksik etmeyeceksin Dubai`de. Kumlar icin sal,klimalar icin hirka 
Esimin is olayi ok, peki benim is bulmam kolay olur mu?
Grubumuzun calisan yuzdesini bilmiyorum lakin ben calisan bur sultan olarak is bulmak kolay diyemem. Esin gibi transfer olarak gelmek en kolay ve guvenli yol.Ama buraya gelip is bulan yok mu elbette var. Sadece ozel tasarimcilar,ya da tek bir konuda uzmanlar icin elbette zor bir alan cunku market genelde ithal urunle dolu. Burada bir sey uretilmiyor.
Is analisti olarak anladigim projelerde calisiyorsun ve teknik alt yapin var. Developer olman da gayet buyuk sans. Gelmeden is bakmani ama gene de esin onden gelerek sana yerlesim vizesi alsin belki bu sirada ya da once ya da hemen sonra is bulabilirsin. Alanini net sec burada da bir suru banka var ben iyimser bir sekilde neden olmasin diyorum. Hatta bir de esinin sirketi seni ise almayi dusunmez mi? Yurt disindaki sirketlerin calisan sayilari ana merkeze gore azdir belki sana yer acarlar.
Yerlesmemiz ev bulmamiz ne kadar zaman alir?
Sana bagli, zira benim esim pazartesi Istanbul`da cay icerken teklif aldi. Carsamba araci sirket, persembe sirket sahipleri ile gorustu. Cumartesi video konferans yapti. Sali evraklari geldi. Persembe vizesi cikti. Cuma ucaga binip Dubai`ye geldi.
Ben master tezimi vermek icin kaldim. 8 ay sonra is buldum geldim. Ben gelince 15 gun gezinip ev aradik.o surede sirketin sagladigi hakatan yararlanip sirket evini kullandik. 1
haftada tum esyalar geldi yerlestik. Turkiyeden esya getirmedik,getirseydik
> ne olurdu onu bir bilene sormak gerek.
> Oradaki yasam kosullari bizi zorlar mi, ne esimin ne de benim is durmumum
> belli olmafigi icin cevaplanmasi zor bir soru biliyorum.
> Emin ol buradaki is kosullari sirkete gore degisir. Kurumsal firmalar her
> yerde ayni ama rekabettir diyorsan ya bizim sansimizdan ya da sirketin yaklasimindan biz turkler ezip gectik cok afedersin kaba tabirle.Caliskanlik sadakat ingiliz sirketleri icin gecerli.
> Bir cok kurumsal firmanin dubai subesinin rahat oldugunu da duydum lakin bu yoneticine, sana bagli.gelirken yaptiginiz anlasmaya bagli. Kisaca is konusunda risk her yerde risk.
Hazir istanbulda kurulu bir durumumuz varken birakip dubaiye gelmek ne
> derece dogru?Esimi askere gondermek daha mi mantikli?
> Esin vatani gorevini yapacak ha bir ay ha 11 acikcasi o konuda
> tercihlerinizi yadirgamak kimseye dusmez.Istediginiz gibi yapin. Askerlik
> kolay degil. Ama eger yurtdisinda kariyer yapmak listede ise acikcasi bunu
> yapacak heyecani tasirken yapin derim sonra cocugunuz okula baslayacak ve
> olmaz demeyeyim ama daha kolay olmayacak. Tabi bu cocugun uyum durumuna
> bagli belki de daha kolay adapte olur bilinmez. Kurulu duzen dersen ben
> kurulu duzenimi biraktim zira onceligi esimle o donem kariyerimize vermistik.
> Konustuk durum bu simdi yapalim dedik yaptik. Inanir misin liste yapip
> puanlar verdik onem derecelerine ayirdik.
> decision tree uygulayip gelen var mi bilmem ama biz hesap kitap yaptik da
> geldik. Yurtdisinda kariyer istedik ne ev ne duzeni ne aliskanliklari gozumuz gormedi. Ama dedim ya cok hesap kitap yapip geldik heyecana kapilmadik.
Yillardir icimizde bir yurt disi hevesidir var, bir daha kismet olur mu bilinmez modundayiz, belki de cok severiz kim bilir?
Kimse bilemez. Siz bilebilirsiniz. Eger onemli olan yasadigin yer degil yasadigin insan ise. Esin le arkadas gibi isen cevre edinene kadar onunla uzun sohbetler yapmak yapisik kus gibi vakit gecirmek sorun olmaz ise, kendi aliskanlik ve hobilerinizi belirleyene kadar cocukla disarda puset gezisi yapmak onemli degil ise sorun yok.
Yillik izin olayi nedir, turklere yaklasimlari nasil ?
> Yilda 30 gun expatlar icin izin var isinde ilerledikce bu sure daha da uzuyor. Gorevinin agirligina gore eger orta duzeyde isen tumunu ulkene gitmen icin kullandiran biletinin parasini odeyen sirketler var ama ust duzey calisanlarin 2 haftadan fazla birlesik tatillerine cok sicak bakilmiyor. Burasi Arap ulkesi evet ama modern bir ulke sayilir an azindan Turkleri avrupali gormeleri ve kafadam senin Musluman olduguna inanmalari ve digger milletlere gostermedikleri sevgi ve saygi ile karsilastim acikcasi. abi bu bana denk gelen. Bizdeki olumlu siyaset sonrasi a sen turksun gel bi opeyim diyen arap calisma arkadasim bile oldu.
Calisma saatleri nedir, yine bir kosturmaca mi var orada da, esnek calisma saatleri vs vs
> Sirkete gore degisir teknoloji firmalari genelde daha esnek, microsoft,ericsson esnek saat uyguluyor  day off ya da evden calisma alabiliyorsun. ya da giris cikisini sen seciyorsun ama toplamda 8 saati tutturacaksin ille ise geleceksin. Gec gelirsen gec cikarsin da var.
> devlette calisirsan sabah 7 bucuk oglen 2 bucuk da is biter ama bolume gore degisir finans bolumlerinde o cikis saati daha gec olur.
Arapca bilmek konusamasan da anlamak ben de gayet buyuk bir avantaj. En azindan kisa surede konusmaya baslayacagindan ben eminim. Zira konusmak icin daha cok dinlemek gerekiyor karsindakini hemen adapte olursun.Diger soruna gelince evet genelde ingilizce ama bu sadece islerini yurutmek icin kullanacagin dil, ne olursa olsun sosyal hayatta, calisirken ustlerinde ya da projelerde musterilerinde Arap olacak ve o anda inan onlari anlayabiliyor olmak konusamasan da arti puan olarak sana geri donecek. Zamanla sempati kazanacaksin ogrenmeye calistikca yardimci olacaklar.
Kisaca gelince anlarsin Dubai cok kulturlu yasam faktorunun belki de Amerika kadar yogun oldugu ve her seyin garip sekilde birbirine karisitigi bir yer. Belki de bu yuzden kimse kendini yabanci hissetmiyor. Cunku herkes yabanci.
 Siz sadece ekteki sorulari ailecek dusunun? Bir baska arkadas icin hazirladigimi aynen sana da yolluyorum. Hem ev hem sosyal hayatin icin bir dusun.Cevaplari bana yazman icin sormuyorum buraya gelirken dusunmen gerekenler icin ipucu olsun istedim.
 1. Evde kac kisi calisacak?
2. Bebek icin bakici ya da yaninizda akraba getirecek misiniz ya da buradan mi bakici bulacaksiniz?
3. Kac odali bir evde oturmak istersin ve evin kalitesi fonksiyonelligi olarak bekledigin nedir? Acik mutfak sever misin ille turk tipi kapali mi olsun cocugun veya bakicinin ayri odasi mi olsun yoksa ayni oadada kalmalari seni rahatsiz eder mi?
4. Bebegini yetistirmek icin apartman mi secersin yoksa bahceli mi?
5. Sirketlerin ev yaridiminizin bir limiti vardir muhakkak, bu oran genelde 80 binden baslar, 250 bin dirheme kadar cikar hangi araliktasiniz? Ev yardimindan tasarruf etmeyi dusunuyor musunuz yoksa hepsini harcayacak misiniz?
6. Evin illa olmazssa olmazi nedir?Deniz gormeyen bir evde olsen yasayamam der misin yoksa plaza hayatina ne kadar cabuk alisirsin?
7. Esinin ya da senin calisacagin yer nerelerde is ve evin yakin olmasi senin icin zorunlu bir durum mudur? Yoksa hastanelere mi daha yakin olmak istersin?
8. Ehliyetin var mi? Esin olmadan da bakiciyi veya aileni gezdirebilr misin?
 9. Tekil yasam da nasilsin? Yabanci dilin nasil degisik ulkelerde evinden uzakta yasamaya hazir misin?
 10. Esinle iliskiniz nasil? Tumuyle guvenilir iyi baba iyi es. Beraber saatlerce SIKILMADAN oturup birseyler yapabilir misiniz?
 11. Yeni seyleri kesfetmeye, bilmediginiz yemekleri yemege hazir misiniz, aradiginizi bulamadiginizda modunuz duser mi yoksa eglenceye mi cevirirsiniz?
 12. Yurt disi tatillerine onceden calisip harita ile gezenlerden misin, kaybolunca guler misin? Yoksa kocanin kafasini yer plansizligini yuzune vurur musun? Simdi son soru komik ve manasiz gelebilir ama inan tatilde yaptiklarimiz epey fikir verir.
 13.Ailene asiri bagli misin haftada kac gun annele telefon seansi yaparsin? Arakadaslarinla cok gorusen, birlikte zaman geciren, o sosyal ortama koru korune bagli misin? Yakin arkadasinla kac kere bir araya gelirsin. Dertlesmek icin esin en yakin arkadasin mi yoksa birine soylemezsen cildiracagin zaman kimi ararsin?
 14. Hafta sonu rituellerin gezi rehberin sabah kahvaltisi aliskanligin var mi? Bunlar belli sure degisse ne hissedersin?
15. Yeni seylere adapte olmak eziyet midir senin icin zevk midir? .....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder