9 Mart 2012 Cuma

Balik ozellikle Abu Dhabi'de

BALIK

Minadaki balıkçıları biliyorsunuzdur herhalde..ben balığa dokunmayı sevmediğim için halden balığı alıyoruz aynı yerde temizletiyoruz sonra pişiren yerler var aynı bina içerisinde verip ızgara yaptırıyoruz. balık fiyatlarida uygun 10 drh temizleme sanırım 20 drh pişirmeye alınıyor...

Nil balığını (nile fish ) ben hamurdan daha çok seviyorum hatta AD’de en iyi ve lezzetli balığı..genelde onu tercih ediyoruz..Istanbul’dan gelirken hamsi alıp şoklatiyorum sonra gelir gelmezde buzluga koyuyorum..oda bir alternatif tabi..he Mina'da jambon karidesleride güzel..

Nil balığı hamurda rende domates sosu icinde zencefil soğan mantar patates ile balıkları pisirebilirsin cikarirkende rende kasar üzerine koy..Buda yemek için farklı bir alternatif olur..

Somonu domates soslu kesinlikle tavsiye ederim. Once firinda biraz grill yapiyorsunuz ki yediginizde o tadi size versin, sonra cikarip borcama koyun, uzerine su marketlerde satilan domates sulari var ya, hani meyve suyu gibi kutularda satilan, iste ondan uzerini kaplayacak kadar dokun, zeytinyagi ve tuz ekleyin. Firinlayin. Sonra yaninda pilavla servis yapin. Sevmeyen ne cocuk ne de buyuk gormedim bugune kadar.

Yaparsaniz afiyet olsun.

Bir de king fish in marketlerde boyle sadece beyaz kucuk et parcalari seklinde temizlenmisi var. Onlari nugget gibi yapip kizartin, cocuklar cok seviyor, ustelikte hic balik gibi kokmuyor.

Seabream( cupra) ve seabus (levrek) zaten firinda enfes.

Bugun balik markete gidildi, baliklar incelendi, forograflari cekildi(gruba sormak icin tabi) ve balik seruvenine Hamour dan baslandi.. 1,5kg lik bir hamour secildi, temizletildi ve pisirilmesi saglandi.. Firinda domates yada kirmizi biber sosuna benzer birseyle...:) baligin temizlenmesi ve pisirilme surecleri bizzat izlendi..:) Benim baligin pisirilme asamasinda kalamar, karides, yengec, midye pisirilmesine sahit oldum...Nefisssti.. Bizim hamour daha sonra eve geldi afiyetle yedik... Uzun suredir evde somon disinda balik yememistik emegi gecen herkese tesekkur ederim... Sonuc harika, en az haftada bir gun gidilerek diger baliklar denenmeye devam edilecek...;)))

Baliklarin pisirilmesini izlerken ilginc bir pisirme yontemine sahit oldum.. Balik odun kirintisinin (odun talasi) icinde cevrilerek her tarafina talasin yapismasi saglaniyor daha sonra bidigimiz anadoluda kullanlian yemek sinilerinin (bilmeyenler icin sini, yuvarlak tepsinin buyugudur ve metalden imal edilir) icinde firina yerlestiriliyor. Baliklar ciktiginda, ustanin baliklari yaktigini dusunmustum cunku yuzeyi resmen yanmisti... Merakima yenik dustum ve sordum, baliklar yanmamis yuzeyi soyulduktan sonra yeniliyormus, bu pisirme tarzi ise misirlilara aitmis... Bu pisirme yontemi hangi baliklar icin gecerli ogrenemedim..

Yemek icin uygun bir ortam yok, uzun sure kalinabilecek bir yer degil acikcasi..Baliklari alip eve kacmak en iyi cozum gibi... Eve dondugumde aksam yemegi saatleri idi ve afiyet ile yedik... Balik sicakti ama arzu ederseniz micro dalgada yada firinda biraz daha isitma imkani var.

Baliklari temizleyen kisiye biraz bahsis ve temizlenme surecinde de basinda durarak temizligi olabildigince kontrol altinda tutmaya calistim...
Pisirme asamasinda ise acikcasi neler olup bittigini gormek istedim ve tum asamasinda bulundum.. Baligi soslu pisirmelerini talep ettim... Soslu balikta sosun kullanildigi plastik siseler, zaman zaman baligin uzerine sos surmek icin kullanilan yagli boya fircalari, ellerini silmek icin kullandiklari kirli havlu v.s biraz soru isareti tabiki...;) aluminium folyoya sarilarak odun atesinde firinda pisen baligin tadi gercekten paha bicilmez.. :) Dolayisi ile bazi olumsuzluklari gormezden geldim.... Fakat baligi sade olarak firinda pisirmelerini istersen, baliga temas etmelerini engellemis olursun...

Akpalamut - Plain bonito - Plain pelamide
Akya - Leerfish
Alabalik - Rainbow trout/Trout
Bakalyaro - Whiting/Blue whiting
Barbunya/barbun - Red mullet/Striped mullet
Chipura - Gilthead seabream
Dikenli peygamber baligi /(= Dikenli dülger) -
John dory/Peterfish
Dil - Scaldfish, Sand sole, Common sole, Sand sole, Scaldfish, Grohmann's scald fish