2 Aralık 2011 Cuma

Arap Dunyasi

Ne zamandir Arap dunyasi karisti, diktatorleri ulkeden kovmak icin halk ayaklandi kiminde basarili oldular ancak hem kanli oldu hemde duzen hala saglanamadi, ustune Suriye'de olaylar patladi , buda yetmezmis gibi U.A.E'de yeni cikan kanun surekli onlara acima hissine neden oluyor.
Boyle hissetmek istemem ama gidecek hic bir yeri olmayan insanlara, is degistirme yasagi getirilmesi bu yetmezmis gibi kiminin maasini %50 indirmek cok gaddarca ve alcakca bence.
Bana Arap dunyasinin gelecegi yokmus gibi geliyor artik tek dertleri kapagi nasil baska bir ulkeye atabilirim, savas olmasinda karin tokluguna da yasarim gibi geliyor, oyle degil tabii ne bileyim bazen bakiyorum parklarda oturmus piknik yapan suursuzca cevreyi kirleten, yuksek sesle konusan, kimine gore kaba saba insanlar...cocuklarina bakiyorum, ulkesi ne olursa olsun cocuk iste, bisiklete binerken yuzundeki sevinci gordugum kara kuru arap cocugu icimi acitiyor, kadinlara bakiyorum hepside ayni benim gibi cocugna bakarken ici eriyor, insan iste dili dini irki farketmiyor ayni noktada o an bulusuyoruz.... Kadinlar icin o  yuzden dunyayi kurtaracak birileri varsa oda kadinlardir demiyorlar bosuna, cunku ancak onlar anlayabilir evladini kaybetmenin ne demek oldugunu, neden baris istedigimizi bir tek onlar anliyabilir, dunyanin en buyuk  ve onemli ortak noktamizdan dolayi..
Ben savaslardan cok korkarim bazen neden bu kadar korktugumu anlamiyorum, televizyonlar sagolsun herseyi gozler onune serince ve savas bu kadar yakin olunca bize aslinda korkmamam sorun olurdu.
Uzuluyorum caresizligine, surekli savas haline, ailelerin parcalanmasina, cocuklarin aglamasina
Bir yandanda cok sinir oluyorum bu kadar zayif olduklari icin, korkak olduklari icin, birbirlerine destek olmayip kostek olduklari icin
Bu kadar aciyi yasamis bir milletin ayni zamanda bu adar suursuz olmasi ve hala gule oynaya hayata devam edebilmeside ilginc geliyor bana.
Korkum Turki'yenin de bir gun bu yola girmesi, umarim olmaz, (cok mu iyimserim, olanlar ne acaba??) cunku ic savas yuzunden yillarca birbirini olduren bir irk olmak istememe, diktatorleri gittikten sonra ne yapacagini bilemeyen bir suru gibi olmak istemem, cahil ve asiri tutucu olduklari icin gelenin gideni arattigi bir ortamda olmak istemem.
Ne cirkin oyunlar donuyor bilemiyorum ama dunyayi artik o cirkin eller yonetiyor, biri tetigi cekti ve olaylar corap sokugu gibi geliyor, en kanlisi korkarimki Suriye ve sonra da Iran olacak...
Suriye'ye ve masum insanlarina cok yazik olacak
U.A.E gecenlerde Suriye'ye direkt ucuslarini iptal etti, resmen ambargo... ama hic mi dusunmez bu ulkede yasayan yuzbinlerce Suriyelileri
Zaten cogu istesede gidemiyordu artik yada kimsenin gidecek morali de kalmamisti ama hayatlari giderek daha da zorlasiyor ister Suriye'de olsun isterse disaridaki Suriyeliler icin
Allah yardimciniz olsun ne diyeyim, isimiz Allah'a kaldi artik
Bu devirde bu teknolojide hala birbirini olduren hala para guc derdinde insanlar oldugu muddetcede isimiz Allah' a kalir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder