4 Mayıs 2015 Pazartesi

Japonya


Yazacak o kadar cok sey varki bu muhtesem ulke hakkinda...Vision Board'umda en ilk siradaki gormek istedigim ulkeyi boylece gormus oldum
  1. Bir kere Turkler'in vizesiz girebilecegi su an icin aklima gelen en guzel en medeni en temiz en saygider ulke
  2. Cok ama cok temiz tum sokaklar, 7 gun boyunca tek bir cop bile mi gormez insan, tek bir sigara izmariti bile mi! Gormedim!
  3. Insanlari cok ama cok saygili, en ufak bir bakis, rahatsiz edici bir davranis asla olmadi, ustelik expat sayisinin cok az oldugu bir ulkede bir yabanci olarak hic mi insan merak edip bakmaz, hayir, kimse sizi rahatsiz edecek tek bir harekette, bakista bile bulunmuyor
  4. Herkes mi yardim etmek icin bu kadar kendini paralar, hele de ingilizce bilmiyorlarsa ozur dileyen o mahcup halleri yok mu insanin gidip sarilasi geliyor, yardim edemedikleri icin mahcup olan tek irk galiba
  5. Yardim etmeye merakli ama asla bilmiyorum demekten cekinmeyen, sizi yanlis yerlere gondermeyip bilmiyorsa bilmiyorum diyen insanlar, malum Turkler bilmeseler bile, size bilmiyorum zor der, yanlis yere gondermeye razidir bilmiyorum demektense
  6. Key noktalarda herkes azicik Ingilizcesi ile bile size her konuda yardimci oluyorlar ve hep dogru bilgi veriyorlar, tren, otobus istasyonlari olsun, turistik yerlerde, havaalaninda, bu nedenle cogunun Ingilizce bilmemesine ragmen hic ama hic zorluk cekmedim
  7. Taksiciler ne kadar nazik ne kadar temiz, ne kadar durust, hic biri mi sizi dolastirmak istemez? Hic biri mi bahsis beklemez?  Paranizin ustunu son kurusuna kadar verirler.
  8. Magazalarda, taksiciler, oteldekiler size elleri ile para vermez almaz, tepsi ile sunar, sizde tepsiye birakirsiniz
  9. Taksilerin icinde beyaz temiz dantelli ortuler var ve kapilari otomatik acilir kapanir sizin dokunmaniza gerek yok sanki her seferinde birileri sizin icin acar o kapiyi
  10. Lost in Translation evet oldu bu durum gittigimiz restoranlarda yada sokakta soru sordugumuz insanlar dertlerini Ingilizce anlatamayinca Japonca konustular bizimle, yada biz baska bir sey demek isterken onlar baska yanitlar verdiler ama hic sinir bozucu olmadigi gibi cok komik ve eglenceliydi
  11. 126 milyon nufusu olan kucuk bir ulkede trafik yoktu, herkes cok kotu der ama Istanbul trafigi yaninda hic bir seydi ve tek bir korna sesi duymaniza imkan yok, yada cok gerekli ise tek tuk
  12. Tum giyim magazalari mi cok zevkli olur, tum Japonlar mi fashinable giyinir bu ne zevk anlamadim, o magazalarin hepsini talan etmek istedim
  13. Sadece giyim magazalari mi tum magazalar o kadar cekici o kadar sirin o kadar degisik o kadar zevkli ve ilginc ki bu ulkenin hakkini vermek icin orda yasayip her bir magazasina girip tek tek incelemek lazim
  14. Kendine ozgu butik magaza ve shoplar dunyada turunun tek ornegi
  15. Sansima Art Weekend'de ordaydim ve adamlarin sanat anlayisi bile cok farkli ve ilginc, cok keyifli gunler gecirdim kesinlikle, bu konuda da cok basarililar
  16. Tek bir dilenci bile gormedim!
  17. Otobusler trenler hepsi cok dakik ve duzgun isliyor, kotu surprize yer yok!
  18. Yesil cay olmadan yasamalari doymalari imkansiz, yesil cay kit kat'tan tutun herseyin icinde yesil cay nerdeyse ama ben cok sevdim, ozellikle tatliya cok yakisiyor bu tat
  19. Dogasi muhtesem ve en guzeli onu cok iyi koruyorlar
  20. Yemekleri ilginc guzel farkli, et cok iyi 
  21. Taksi pahali ama hakediyorlar durustlukleri, temizlikleri titizlikleri ve gozu tokluklari ile

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder