12 Haziran 2012 Salı

Pokhara & Kathmandu

7-10/June/2012

Once ise gittim bir kisi zaten izinde diye yillik iznimde yarim gun calistim sinir oldum ama ne yapalim... Isten 11.30 gibi ayrildik Rolls- Royce geldi aldi bizi araba sahaneydi!

Havalaninda Denizin priority pass’i ile yemekde yedik sahaneydi bir acikmisim kurt gibi saldirdim yemeklere
Yani Deniz sayesinde hem Rolss Royce keydi hemde priority pass ile yemek ziyafeti cektim kendime.

Ilk gun Etihad ile gittik gec vardik Kathmandu'ya, oteli gezdik sadece hic birsey yapamadik
Ucakta Steven’in eski sevgilisi Henry’yi gorduk, cok sirindi ama hala attigi kazigi unutamamis, we don’t talk about the nasty one dedi.
Sonra panik atagimi kullanip business class’a gecmeye calistim ama hatun yemedi, ucak bos oldugu icin iki akamizda uclu koltuk bostu oraya gecmek ister misin dedi tabiki istemedim, arkadasimla yan yana olmak istiyorum falan dedim, neyse boylece zeki gecinme planimiz suya dustu. Ucaga binmeden once upgrade etmeye calistik havaalanindaki gerzek adam miles ile aldigin icin biletini, upgrade edemezsin dedi ama donuste 140 dolara upgrade ettirdim, embesiller, iyiki etmisim cunku aptal gibi istedigim koltugu soylemedigim icin , -herzamanki gibi unuttugumdan- 17E vermisler ortada arkada ve cok labor oldugu icin acayip smelly bir ucak ve son bos kalan yeri business class'da sans eseri adam bana verdi cok mutlu oldum, Isvicredeki gibi yatan koltuklardan degildi ve  istedigini yiyemiyorsun istedigin kadar ama olsun rahat geldim cok. Deniz'de olmadigi icin yanimda cok sevindim donuste BC uctuguma. Gidiste iyiki upgrade etmemisiz cunku ucak dolu degildi ve onlerde oldugumuz icin kokmuyordu ve bunaltmadi bizi. Bosuna para vermekten kurtulduk ama Henry bir guzellik yapsaydi bize fena olmazdi. Yanimda oturan tuhaf adamla ayni ucakla donduk tesaduf.
Bu arada Henry ile yaklasik 5-6 yil once tanismistik, 5 yil sonra birbirimizi gorduk, ucaga girince I know you dedi ben de I know you too dedim ama ikimizde cikaramadik, sona netball'dan mi, Bridget Jones klubunden mi klasik sorularimi sordugum gibi hayir diyince koltuguma gidiyordum, o da seni bulcam hatirlayinca dedi ve o anda benim ise yaramaz gereksiz detaylari hatirlayan hafizam calisti ve Stewen W. dedi! o da yeh ex boyfriend ADCB dedi, cok komikti.

Kredi kartimi otelde resepsiyonda unuttugum icin donuste feci bir panik yasadim ustelik 30 saniye gecikmeli otel soforu arasa beni hayatta bulamazlardi havaalaninda. Telefonum (I-Phone) hic calismadi. D'in blackberry'si calisiyordu allahtan ama o zaman yanimda degildi zaten.
Tam iceri girdim sofore bye bye dedim sofor arkamdan geldi iceri girerken ben tam, kredi kartini unutmussun dedi. Otelden bir gerzek daha vardi merak etme gidip getircem sen check in yap ben bulcam seni dedi ve bulduda, tip bekledi ama vermedim, onlarin hatasi, kredi kartimi en son kullandiktan sonra yarim saat daha ordaydim kimsenin aklina gelmedi, gormedi benim sucummus gibi ustune para vermedim,zaten odamiza guzel manzarali yeri vermedi, late check out kabul etmediler ve dunya kadar para bayildik o servis icin geceligi 200 dolar ustelik Kathmandu gibi bir yerde!
Birde her sey icin tip beklemezler mi!!! hersey icin, soru soruyorsun cevap verince bile bekliyor adam.
Cok fakirler ve Hyatt oldugu icin 500 dolar aylik maaslari varmis, average hotellerde resepsiyondakiler 100 dolar falan kazanirmis.
Sofor karisi otelde house keeper isi almasi icin dua ediyor.
Ayda 100 dolar kazansa sevinecekler
Is bulmak zormus, hukumet krali baslarindan atmis ama simdide onlar soyuyor tam crook’lar soyguncu teroristler
Her yer cop, canlari isterlerse arada gelip toplarlarmis, o yuzden halkta copleri yakmakta careyi bulmus ama artik dayanilmaz hale gelince galiba cunku her yer cop, igrenc kokuyor.
Insanlar igrenc kokuyor. Terleyince biz iki kez ust degistirdik bunlar gunlerce ayni t-shirt 'u giyiyor.
Ama camasir makinasini birak su olmayan evlerde yasayinca insan kizamiyor.
Guya dunyada 2. en buyuk su rezervlerine sahip ulkede su kitligi var
Hele pis igrenc kuyuda su cikaran insanalri gorunce sok oldum, ustelik icme suyu olarak kullaniyorlarmis.
Igrenc cop dolu nehirleri camasir ve bulasik yikamak icin kullaniyorlar
Feci seyler gordum
Holy river su oluleri crimination ettikleri yerde hele ellerine ne gelirse nehire atmislar, Rachna anlatti da onlarin dini inanisi oyleymis ve kimse bir sey diyemiyormus
Olu kullerinide kiyafetleride yemekleride herseyi oraya atiyorlar, hele Rachna birde holy diye suyu ictiklerini soyleyince bayilcam sandim.
80% Hindu imis ben daha cok Budist saniyordum meger 20% imis Budistlerin nufusu 4% Musluman ve cok az Hiristiyan varmis
Her yer temple dolu
Insanlar kirli ve cok fakir ama guya yinede mutlulularmis
Allah dusurmesin ne diyeyim korkunctu.
Kambocyada hic boyle seyler gormedim ben, orada fakir ama hersey burdan 10 kat daha iyi belki sadece Siem Reap ’e gittik diye, baskentte oyle olabilir.
Pokhara nitekim daha iyiydi. Orasida ikinci buyuk kenti imis Nepal’in
Bir suru dil din irk var mezhepleri var hepsinin ayri ayri
Valla nasil olusmus anlamdim bu ulke ama NEPAL zaten one country demekmis.Ne =1 pal= country

Kaldigimiz oteller

Pokhara: Temple Tree Hotel- Butik otel ve bence cok guzeldi, kahvaltida Hyatt otel kadar iyiydi

Kathmandu Hyatt Regency Hotel valla Hyatt zincirine ve aldiklari paraya gore yeterine profesyonel degilelrdi, 70% doluluk olan otelde isedigimiz odayi vermediler ve late check out yaptirmadilar o yuzden sinirlendim, kahvalti average ama zaten Abu Dhabi’deki bufeleri orada aramak sacmalik olur bu kadar fakir bir ulkede, bulduklarimiza sukur.

Pokhara’da gordugum yerler

Devi’s Fall (pek bir sey yoktu, Isvicreli bir turist bu suda bogulup olmus sonra halka kapatmislar, artik etrafi cevrili ve suya giremiyorsun ve ismini Devi olarak degistirmisler olen kadinin arkasindan, ismi Devi imis.

Cave Sonra Devi’s fall’in ordaki cave’e girdik, icinde bir temple vardi ve cave icinden de fall’i gorebiliyorduk, Deniz acayip korktu dusecem diye ustelik oyle cok steep’de degildi salak, terledi falan kicindan ter tamladi resmen, cok guldum ama belkide gulmemeliydim, oh well…

Temple’in fotosunu cekmemize izin yoktu zaten cekecek pek bir yanida yoktu, cave bana Beyrut’taki Jeita Grotto'yu hatirlatti, ayni mantik, sular falan var Istanbul’da da Yere Batan Saryi tarzi ama bu inisli cikisli duz bir yer degil Jeita Grotto gibi.

International Mountain Muzesi Guzel bir yer, muzeyi guzel yapmislar, eski insanlarin kiyafetleri var birde 50-60 yil oncesinin Alp ve Himalaya insanlarinin hayatlarini karsilastiran fotolar koymuslar, cok guzeldi, mesela 50 yil oncesi Alp’lerinde yasayan bir cocugun ve Himalaya’larda yasayan Nepal’li bir cocugun okurken, parkta oynarken ve hayvanlarla oynarken fotolarini koymuslar altli ustu. Asagiya bakin daha iyi anlarsiniz.

Muzenin onunde guzel bir pond var ve yesillik bir alan guzel manzarasi var ve bir iki koy evi var café’nin yaninda, hayvanlar falan iyiydi yani

Sonra muzede Everest’e ilk cikan insanlarin fotolari ve giydikleri kiyafetler vardi. Birde ilk zamanlarda cikanlarin kiyafet ve cantalari ve ekipmanlari ile simdinin ekipmanlarini karsilastirmislar cok komikti.












Peace Pagoda (tepedeki temple) guzeldi manzara iyiydi. Buraya cikarken bitlerini temizleyen iki kadin goruntusu komikti. Village icinden gectik yuruduk tirmandik, inekler ozgurce dolasiyordu, buffalo ve keciler gorduk. Tepeden manzara guzeldi.
Old Bazar eski evlerin oldugu yer, yagmur basladigi icin pek bir sey yapmadik zaten pek bir seyde yokmus bir kac yuz yillik evleri gorduk sadece
Fewa Lake en guzeli buydu, neyseki bu gol temiz nasil olduysa, golun ortasinda baska bir temple vardi sandalla gectik ama sandalin icinde su falan var yani oyle bir sandal, yagmurda cisiliyordu biraz sallantili ve korkarak gittik ama neyseki dusmeden geldik, en cok fotograf makinami ve fotolarimi kaybetcem diye korktum
Sarangkot Sun  rise sabahin 4’unde kalkip gittik en yiksek yerien tirmanmak icin 30 dakika gerekiyordu ama Deniz gelmeyince bende gitmedim zaten uyusuzduk, zaten hava sisli oldugu icin pek bir sey goremedik, hava gzuelken manzara ck iyi oluyormus, uc tane dag vardi gorebilecegimiz ama pek goremedik maalesef, bu daglarin isimleri
Fishtail Mountain
Annapurna Mountain
Dhawlagiri Mountain
Sunset icinde goturuyorlar oraya biz sun rise icin gittik sadece
Sonra 6.40 civari otele donduk ac kurt gibi saldirdim ama actim sadece kahvalti ile yasadik uc gun, birde kahvaltidan aldigimiz bir iki seyle idare ettik tum gun.

Ve su yerleri gormeyi kacirdik Pokhara’da
Bindabasini
Village Tour
Pony Trek, Trecking, Rafting, Hiking ama zaten ilki disinda bunlari yapacak ne zaman nede enerjimiz vardi.
Kathmndu havalaindan ilk ciktigimizda erkekler yiyecek gibi baktilar bize ama sapik gibide degillerdi
Yani biraz tuhafti ama neyseki sonra rahatsiz edici boyuta tasinmadi
Hemen iki adam geldi bavulumuzu arabaya koydu salaklar zaten otelin soforu bekliyordu o almadi bu iki adam aldi arabanin arkasina koydular zaten bavullarimiz kucuk ve hafifti sonra cok is yapmislar gibi ve biz istemisiz gibi bahsis beklediler
Zaten arabanin soforune verecez size ne oluyor o salak soforde tip bekliyorlar diye bizden tip vermemizi bekledi, deli kendi tip’ini aldida digerleine kaldi.
Otele gidince de oteli gezdik, guzel bir bar restorai var ama bombostu nerdeyse, sonra concierge'  den ertesi gun icin taksi ve sofor isini ayarladik.
Foto cektirdik as usual.
1 saat 45 dakika zaman farki var AD ile, biz turist sezonunda gitmemisisz en guzel zamani ilkbahar ve sonbahar imis.
Bu mevsimde fog oldugu isin daglari goremezmisiz, everest fish tail falan Himalaya daglari yani
Birde temmuzda mason yagmurlari baslarmis, biz ordaykende hem Pokhara da hem de Kathmandu da yagdi ama neyseki kisa surdu ve neyseki internal ucarken yagmus yagmadi cunku 3 ay once dusen ucak yagmurlu havada dusmus!
Safe mi diyoruz adamlar yes yes diyor e 3 ay once ucak dusmus diyoruz that was unlucky diyorlar oteldeki resepsiyonist.
Kimi safe dedi kimi safe degil dedi bizde gozumuzu karartip gittik ama cilginlik aslinda
Ha ucak safe degil diye 9 saat otobusle gidenler asil daha cok cilgin, hem yollar kotu ve dar hem de cok kotu suruyorlar ustelik yollarda cok steepy imis.
Havalaninda 25 dolar vize icin verdik, bir foto yaninizda goturmeyi sakin unutmayin
Ve ucakta da formlar doldurdular bir suru
Onun disinda neyseki foreigners icin ayri bekleme sirasi vardi da cabuk ciktik havaalanindan
AC falan yok sicakti
Hava 30 derece civarindaydi
USD NPR exchange rate 89.2560 ama biz ordan 86 civarindan bozdurduk hep
Tabiki Cuma sabahi 9 daki ucagimiza gittigimizde Kathmandu havalanindan Pokhara'ya gitmek icin bizi kotu bir supriz bekliyordu, ucagimiz maintenance bahanesiyle 11’e ertelenmisti, yok biz travel agency’i aradik ama numara yanlisdi size haber veremedik dediler piskin piskin
Otele gittik ama 'yok onlarin oyle dedigine bakmayin onlar hava guzel diye mountain flight yapmislardir ve bizide aramamislardir kesinlikle' dediler
Kime inancaksin iste mecbur otele geri geldik ve sabahtan bizde Bodhnath Stupa'yigormeye gittik.
Bu temple guzeldi ve otele cok yakindi, etrafinda 3 kere donunce dilegin gercek oluyormus biz bir kere donebildik vakitsizlikten. Inanmadigimizda cabasi...
Birde su dondurdukleri sey vardi cok ilginc ismi ne?canlari caliyorlardi gurultulu bir sekilde.
Bu temple etrafinda shop’lar vardi turustik seyler amak ciin iyi fena degildi, giriste 200 yada 300 NPR odedik
Her turistik yere para charge ediyorlar zaten
Sonra tekrar havaalanina gittik neyseki tam vaktinde kalkti tabii ben panic atak gecirdim, once bu ucaga binemem dedim, sonra ne olduysa allahtan biebildim en onde oturmak sartiyla...
Kathmandu’da gorduklerimiz
Boudhanath Stupa: Located in Boudha 1 km far away from the hotel Hyatt can be walked. There are many monasteries for sightseeing and shopping, picking up such items as Tibetan handicrafts, gems, jewelry and Thankas.
 Ilk gun gittigimiz temple, otele yakin olan ve thanka aldigim yer ve mangala, otele cok yakindi, shoplar var
Patan
Monkey Temple - Kathe Simbhu
Pashupatinath Temple –A Unesco world heritage site is located in Gaushala which is about 3.5 km from the hotel we stayed in Hyatt, it is the holiest Hindu destination in Nepal. 
Cremation yapilan yer, yani olulerin yakildigi yer, cok urkutucu, holy olduguna inandilari nehiri nasil pisletmisler igrencti! Birde hastane gibi bir yer var, olmek uzere olan insanlarin kondugu, olur olmez taze taze yakiyorlarmis hemen aninda, o yuzden 24 saat yana bir olu gorebilirsiniz.Herseyi o nehre atiyorlar, para, yemek, kiyafet ve yanan kuller
The Garden of Dreams cok guzeldi bahce ve temizdi guzel cicekler vardi, teniz nadir yerlerdendi. Giriste 500 NPR bayildik. Birde oraya giriste sokakta satilan kucuk bir hali aldim ise yaramaz ustelik 30 dolar bayildim salak gibi pismanim simdi
Nagarkot sunset ve sunsire icin gidermis insanlar ben gunun ortasinda gittim cik allah cik daracik kotu yollarda iki araba yanyan gereksiz bir yolculuktu ustelik toplamda 3 saat surdu deli oldum, cok pisman kaldi ustelim 35 dolarda bosuna yol icin extra bayildim.Otele kalsa 70 dolar exytra charge ediyormarmis Manoj sayesinde aza geldi ama zaten o salagin yuzunden gittim cok guzel village life diye kandirdi
Thamel shop bar ve club ve restoranlarin oldugu en turistik yer ama ben gunduz gittim ve kisa sureligine, o cici halilari ordan aldim.Aksam gitmis olmayi isterdim. Pis bir yer ama oranind backpacker ve diger turstlerin gittigi hard core bir mekan
Pokhara havavalani nispeten iyi ancak Kathmandu havaalani feciydi, fare falan gordum...
Kacirdiklarim
Muze, sarayin oldugu yerde ve bilmedigim bir kac yer, umarim kacirdiklarim onemsizdir.
Manoj ve Muna (sofor ve karisi)
Once evde camasir makinasi var mi diye sordum
Sonra televizyon
Sonra da buzdalabi var mi diye sordum, onada yok deyince oha dedim
Ardindan da nedeni bilinmez bir sekilde internet var mi diye sordum, cevap belli herhalde!
Camasir makinasi 150 dolar civarindaymis, aylik maasin 100 dolar oldugunu dusunursek buda average bir aile tabii haliyle camasir makinasina verecek 150 dolari bulmak zor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder