3 Mayıs 2011 Salı

Prenses Sureyya & Nilly ile Yollarinin Kesismesi

Carla'nin annesi Spes asagidaki fotoyu gorunce nekadar Nilgun'e benziyor demis ve hemen bana fotoyu gondermislerdi yillar once, benziyor valla ama benim cok daha guzel versiyonum maalesef. Sonra hizimi alamadim hayatini anlattigi kitabini aldim. Huzunlu bir hikayesi var ve evinde olu bulunuyor, arkasindan kardesi bir hafta sonra olu bulunuyor, bana gizemli geldi zaten gazeteden aldigim bir alintida (en asagida okuyabilirsiniz) oldurulmus olabilecekleri iddiasini atmis ortaya, keske bilebilsem gercek nedenini:( Seni gec tanidim ama bu garip tesaduf sayesinde ,sevdim seni cok Princess SORAYA....





Ya aşk ya da taht... İran Şahı Rıza Pehlevi seçimini yaptı, sevgili karısı Prenses Süreyya yedi yıllık saray hayatının ardından kendisine bir varis veremediği için saraydan ayrıldı ve bir daha göremeyeceği ülkesini terk etti. Sürgündeki bir prensesin kaygısız ve görkemli hayatını yaşamaya başladı.

Peri masalı yedi yıl sürmüştü, tıpkı prensesin ismini aldığı Süreyya yıldız takımının yedi yıldızı gibi. Peki gerçekten bir peri masalı mıydı yaşadığı? "Tahran'da altın bir kafeste gibiyiydim. Çok yalnızdım. Şah her zaman çok meşguldu."


Prensesi her yerde bir gölge gibi izleyen dönemin en ünlü paparazzi'leri, ona "mahzun prenses" lakabını takmışlardı. Haksız da sayılmazlardı, çünkü aşkta kaybeden hep o oldu. "Ömründe iki büyük aşk yaşadım. İkisi birbirinden tamamıyla farklıydı. Ama ikisi de trajik bitti."

1951 yilinda,17 yasindayken Sah Riza Pehlevi ile evlendiginde civil civil bir genc kizdi Sah ile tam alti yil mutlu ve gorkemli bir hayat yasadi.Ancak ona




bir cocuk veremeyince bu mutlulugu bir anda golgelendi ve Sah'tan ayrilip Avrupa'ya surgune
gonderildi.O zamanin parasiyla Sah'tan 18 bin sterlin maas,on milyon riyal'de para almisti.Bunun disinda tum
kiymetli mucevherlerini alabilecegi soylenmisti.Sah sii geleneginde oldugu gibi baska biri ile evlenip ama onunlada birlikte olabilecegini soylediginde bati egitimi almis olan Sureyya
bunu gururuna yedirememis ve ayrilmayi tercih etmisti.Prenses Sureyya guzelligi ve yasadigi sayisiz askla bir donem o denli konusulan bir insan olduki sinema filmi bile cevirdi.
Ozellikle unlu aktor Maximillian Schell ile bulusmak icin Istabul'a Hilton oteline
kosuyor ve askini tazeliyordu.Hatta Bebek'te yakalandiklarinda olay karakolda sonuclanmisti.
Yillar sonra tahttan ayrilip surgune giden Sah icin,Prenses Sureyya'nin ahinin tuttugu soylenir artik bir oglu vardi Sah'in ama ulkesi ve tahti yoktu...
Kralice Sureyya ve Sah'in 1956 yilindaki Turkiye seyahatleri basinda buyuk yanki uyandirmisti.

Soraya Esfandiari Bakhtiari, 69, the second wife of the Shah of Iran, was found dead, apparently from natural causes, in her Paris apartment Oct. 25, Paris police said. The cause of death was not reported.

Princess Soraya died of undisclosed causes in her apartment in Paris, France; she was 69. Upon learning of her death, her younger brother, Bijan (1937–2001) (who died in Paris one week after Soraya), sadly commented, "After her, I don't have anyone to talk to. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder