30 Kasım 2015 Pazartesi

Iran

Kasim ayinda esimin dilinden dusurmedigi Iran'a gitme sansimiz oldu daha dogrusu sansini yarattik. Isfahan'a gittik. Cok iyi gecti tahminimden daha iyiydi. Iran'a gidiyorum dedigimde hakli olarak herkesin verdigi tepkiler ayniydi. Aslinda hem hakli hem haksiz olarak demeliyim cunku duydugumuz felaket haberlerinden cok farkli bir Iran karsiladi bizi. Turk olmamizin bir etkisi var mi bilmiyorum ama oyle olsa bir suru gordugum Asya'li, Avrupali ve Amerikali turistler icin  de eminim oyledir ki rahat rahat dolasiyorlardi. Tabii onlar tur acentasi ile geziyorlardi biz ozgur ve cesur ruh olarak turla gitmedik her isimizi kendimiz gorduk yada arkadaslarimiz sagolsun onlar yardim ettiler.
Iran'da olan eminim bir suru korkunc olay vardir ama o imaj koca bir toplulugu karalamis oluyor cunku benim zaten bildigim ama gidipte ustune gordugum kadariyla cok iyi egitimli , acik goruslu bir suru insani var.
Genel olarak onlarinda halinden memnun olmadigi acikca goruluyor. Istanbul'da tanismis oldugum iki guzel Iran'li arkadasimdan da zaten ic yuzunu ogrenmistim.
Onlarda mutsuzlardi rejimden ama yapabilecekleri pek bir sey olmadigi icin hayatlarina bir sekilde devam ediyorlardi.
Kadinlari gercekten guzel, ve iyi giyiniyorlar. Dar kiyafetler giyenler var ama ustune mutlaka dizlerin ustune kadar gelen bir pardesu veya kazak giymen gerekiyor. Dar olmasinda sorun yok ama her kadinda vardi o pardesuler. Yada onun gibi uzun gomlekler falan. Saclarina da esarp mecbur ama saclarin onden gorunmesi sorun degil, ful makyaj da sorun degil.
Yemekleri guzeldi, tarihi guzeldi, ustune de beni yasakli yerlerin cekmesi gibi bir durum mevcuttu.
Mistik, otantik bir havasi vardi yada bana oyle geldi ama beni buyuledi bir sekilde. Ustelik en guzel yerlerini bile gormedim. Umarim tekrar gidecegiz. Tabii sadece gezmeye, yasamak istemem
Zaten dillerine hayrandim, o dilin sesi beni cok buyuluyor cok hosuma gidiyor siir gibi sarki gibi  geliyor. Fransiz, Italyan dilleri niye populer anlamiyorum, ben Fars diline hayranim. Cok guzel bir sesi var, sokakta insanlari dinleyip mest oluyordum.
Turkleri seviyorlar genelde, iyi ev sahipleri, Iran pis insanlari kaba dedi bazi kisiler ama ben oyle bulmadim hic. Kaldigimiz otelde harika bir tarihi eserdi, muzelik bir yerdi.
Halilarimizi aldik, esim tavlalarini aldi, tekrar ne zaman gideriz diye dusunmekteyiz.
Bir sonraki yolculugumuz daha yorucu olacak cunku araba ile gezmemiz gereken uzak yerler var.
Iran'da araba yolculugu pek istekli oldugum bir sey degil ama ucaga binmekten iyidir herhalde diyerek mecbur kalacagiz.
Gittigimiz yerleri yazacagim bir ara
27-30 Kasim arasi ordaydik. Aslinda 30 Kasim ilk saatlerinde havadaydik. 2.5 gun kaldik sadece.
Gaz (bir secit tatli-biz de de benzeri var) guzeldi, safranli fistikli dondurmasi, o guzelim corbasi- heryerde satiliyordu sokaklarda- eti , ismini hatirlamadigim tavuklu nar soslu yemegi ve tatli etli yogurtlu giris yemegi cok guzeldi.
Senam da begendi ozellikle hali konusunda baya bilgi sahibi oldu. Her misafirimize halilari gosteriyor tipki halicidaki calisanlar gibi simdi ters ceviriyorsun, simdi burdan bakinca daha koyu, burdan bakinca daha acik renk oluyor gibi duydugu bilgileri paylasiyor onlarla.
Yavrum tam bir gezgin oldu artik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder