27 Ocak 2015 Salı

Kafamda Bir Tuhaflik

Ve sonunda oldu ben bir Orhan Pamuk kitabini bastan sona okuyabildim ustelik okumakla yetinmeyip sevdim de...
Simdi icimde eski kitaparini okuma hevesi var
Eminim ben pisman olacagim nasil okumadim neden okuyamadim daha once diye
Bu kitabi sanki en kolay okunabilen kitaplarindan biriymis gibi geliyor ama yine de eski kitaplarina tekrar sans verecegim.
Turkiye'nin son 65 yillik tarihini yasamak
Istanbul'un yukselme, duraklama ve cokusune tanik olmak
Bu ulkenin insanlarini duygularini hayallerine sahit olmak bir kere daha
Sokak saticilari, gecekondular, hizli zengislesme ve yozlasmanin, yobazlasmanin ornekleri ile bir Turkiye tarihi ve onu yasatan insanlarinin hikayesini okuyacaksiniz
ne guzel yazmiz ne guzel gozlemlemis ve bir tarih kitabi gibi roman cikmis ortaya
Maalesef okuyunca vay be ne guzel bir millet neler yapmis basarmis diyemiyorsunuz
Uzucu olaylar hem de sira sira ust uste
Simdi neden burda bu durumda oldugumuza sasmamak lazim aslinda
Nasilda yozlasirken kendimizi kandirmisiz
Sonradan gormusler gibi olunca kendimizi bir sey sanmisiz
Gerceklerimizden nerden nasil geldigimizi unutmusuz
Elimizdeki firsatlari iyi degerlendirmeyip geldigimizden daha kotu bir yola giderken bulmusuz kendimizi
Yabancilar hayranlikla okuyacaklar eminim
Benim icin iyi yazilmis iyi betimlenmis tasvir edilmis bir gercek hikaye ama gercekler o kadar da otantik ilginv ve sevimli gelmiyor maalesef...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder