4 Haziran 2008 Çarşamba

Bir Bankacı Portresi



Tüm bankacılar böyledir diye bir iddiam yok ancak benim tanıdığım bir çok bankacı, kendim dahil biz çoğu zaman böyleyizdir.

Bir bankacı, ister kadın ister erkek olsun;

İyi giyinmeyi sever, marka takıntısı çoğu zaman vardır, görünüş önemlidir ilkesini edinmiştir.

Kariyerinde son nokta yoktur, hep daha fazlasını ister, hırslıdır, birazda aç gözlüdür. Şu kadar para yapayım bu işi bırakacağım der ve istediğine ulaşınca bile bırakmaz devam eder.

Patronunu çekiştirmek onun için günlük işlerinin arasındadır.

Politika yapmayı bilmediğinden, yeterince kurnaz olamadığından şikayet eder, aslında sorun kendisinden daha politik olanlardan duyulan rahatsızlıktır. İyi yapanı içten taktir etmekten geri kalmaz.

İkramiye, maaş artış dönemlerinin çoğunu söylentiler ve varsayımlar ile geçirir.

Ne kadar çok zam alırsa alsın sonuçtan hiç bir zaman memnun kalmaz.

Networking yapmak kariyerinin ön şartıdır.

Her şeyi planlamayı sever, ancak risk almaktan da çekinmez.

Vaktinin çoğu işte geçtiği için zamanını maksimum kullanmak hayat felsefesi haline gelmiştir. Aynı anda birçok işi yapmaya alışıktır.

İşteki yoğun tempo dışında kalan zamanlarda ve tatillerde kendisini şımartmayı sever.

Gezmeyi sever, hiç bir şeyden eksik kalmak istemez, sosyaldir,

Enerjiktir,

Uzun saatler çalışmak kaderidir.

Geç evlenir geç çocuk sahibi olur.

Bankacılığı bırakıp, kendi işini yapmak hayalidir.

Çocuklarını en iyi şekilde yetiştirme konusunda fazla idealist olabilir, boynuz kulağı geçmelidir.

Dedikodu yapmayı sever.

Sık sık emeklilik günlerini hayal eder.

Güzel bir evi olsun, iyi bir arabayı kullansın ister.

Boyun ve sırt ağrısı çekmek kaçınılmaz meslek hastalığıdır.

Bankada karşılaştığı olaylar yüzünden temkinlidir, karşısındakine hemen güvenmez.

İş dışı sohbetlerde bile bir araya geldiklerinde mutlaka bankacılıktan bahseder.

Kısaca ne banka ile ne de bankasız yapabilir.

Agresiftir, çabuk kızar, tahammülü pek yoktur.

Bence normal bir bankacı yoktur.

Tüm bankacı meslektaşlarıma sevgilerimle…

Sürç-i lisan ettiysem affedin.


Haftanın kitabı: Kayıp Romanlar

Haftanın şarkısı: How to save a life

Haftanın filmi: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
2008-06-04
Bu yazı 4186  kez okundu.











Verfasser des Kommentars
:
05.06.2008
Benim tanidigim bankacilara cok uyuyor da Nilgun, seni boiylpe tanimadim, acaba eksik mi tanidim, pardon sen esasinda bankaci olmayacaktin.....eline saglik
Beantwortet von : nilgun
05.06.2008

:)
Lalin'ce bir yorum olmus bu yine.
hakaret mi ettin ovdun mu iki gun isin yoksa dusun:)
optum

Verfasser des Kommentars
:
04.06.2008
Anlattıkların kulagıma hos geldi desem?? Bankacı mı olsaydım:)Sevgiler...
Beantwortet von : nilgun
05.06.2008

Nursel demek kulagina hos geldi
avukat olsan anliyacagim ama...
hani onlarda bankacilar ile beraber cehennemin en alt tabakasinda yer alacaklar ya rivayete gore:)

Verfasser des Kommentars
:
04.06.2008
Nilgücüm bir bankaci daha güzel anlatilamazdi:)
bunu hemen bankaci bir arkadasima yolluyorum allahtan senin patronlar türkce bilmiyor or?
Beantwortet von : nilgun
05.06.2008

Yok neyseki patronlar Turkce anlamiyorlar.
Burdaki bir cok bankaci bankacilarin yuz karasi zaten, burdaki calisma ortami biraz farkli. Bak hemen dedikodumu yaptim:)

Verfasser des Kommentars
:
04.06.2008

Bankaci olmasam da yazinda kendimi gordum :)

Hindistan´dan sevgiler
Zehra
Beantwortet von : nilgun
05.06.2008

Bizim jenerasyondan olup bankacilik furyasina kapilmayan nadir insanlardansin, neyseki ayni ozellikleri tasiyarak bizden olmaya devam ediyorsun:)

Verfasser des Kommentars
:
04.06.2008
Hakikaten sirtim agridi; ama yeni koltuklar degisti ondan oldu diye supheleniyorum....


Verfasser des Kommentars
:
04.06.2008
bankacim benim!
gönül isterdi bankaci olmak, dogruya dogru simdi. söyle takim elbiseleriyle havali havali ortalikta alcak daglari ben yarattim dercesine tikir tikir yürümek...... gencim güzelim seni üzerim, seni paramla döverim misali yapmak..... ama cok zevkli oldugunu tahmin edebiliyorum. benim gibi banal boring bir memurla kiyaslarsan cok heyecanli ve zevklidir.
Beantwortet von : nilgun
05.06.2008

Derya disi seni ici beni yakar gibi oldu. Bosver hic ozenme, dedigim gibi tum bankacilar zaten kendi isinin olmasi hayali ile yasarlar, ancak bir kere bulasinca bir bakariz omur gecmis en azindan senin oyle bir sansin var:)

Verfasser des Kommentars
:
04.06.2008
How much is enough?
Just a little more!
Beantwortet von : nilgun
05.06.2008

yani hic bir zaman yeterli degil ha:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder