3 Eylül 2008 Çarşamba

6. ay özeti


Geçen hafta sayısı: 24, hâla hamile olduğuma inanamıyorum, aynanın karşısına geçince şaşırmaktan kendimi alamıyorum.

Göbek büyüklüğü: İşte hamile olduğumu bilmeyenler var. 6 aylık biri için çok büyük sayılmaz, ancak içimden bir ses son aylarımın böyle olmayacağını söylüyor.

Çatlak sayısı: Henüz yok, olmasından büyük endişe duyuluyor.

Tekme sıklığı ve derecesi: Çok uzun sürmeyen aralıklı ve eğlenceli tekmeler, ilk başlarda çok tuhaf gelse de onları hissetmeyi seviyoruz.

Kilo: Küçük bir karına rağmen 10 kilo almayı başardım. Üstelik hiç aşermesi olmamış hâla bile nutellaya kaşıkla saldırmamış biri olarak bu 10 kiloyu çok büyük bir haksızlık olarak görüyorum. (Bu yazıyı yazarken yediğim sınırsız hurmaları göz ardı ediyoruz.)

Şu ana kadar yaşanmış en büyük çıldırma anı: Doğum yapacağım hastaneyi ve doktoru seçmeye çalışırken oldu, dolayısıyla hiç zahmetsiz ve nazsız son derece iyi bir hamileydim şu ana kadar. Eşime yapılan en büyük işkence doğum sırasında bayılmadan sonuna kadar benimle kalmayı başarması, doğumdan sonra kızımızı hastanede karıştırmamaları için yanından bir saniye bile ayrılmaması ve aynı anda eğer doğum sezaryen ile olmuşsa doktorların tüm organlarımı eksiksiz ve tam olarak yerine yerleştirmesinden emin olma talimatlarım.

İsim bulma kâbusu: Sevgili arkadaşlarım sayesinde bir sürü çok güzel isim önerisi geldi fakat çocuğuma iki isim işkencesi çektirsem mi, bir türlü karar veremedim, Lâlin ismi sık sık aklımı çeliyor, acaba Lâlin bu duruma ne der diye merak etmekten geri kalınmıyor.

Spor: Her hafta sonu toplam 3 saat yüzmek dışında maalesef başka bir şey yapmaya fırsat yaratmıyorum, en kısa zamanda yürüyüşe başlamalı diye kendimi bunaltmaktan öteye gidemedim.

Hamilelik aktiviteleri: Televizyonlarda gördüğümüz hamile yogası, nefes egzersizleri, stretching gibi çok yararlı görünen ama bir türlü araştırılıp bulunamayan kursları doğurmadan bulmayı ümit ediyorum.

Yolculuk: Bangkok, Petra, Neslihan’ı Malezya’da ziyaret fırsatlarını her defasında kaçırmış biri olarak bunalıma bir kaç kere girilip çıkılamadı. Yolculuğun Petra kısmı mecburen çıkartılıp sadece Şam’ a gitme kararı verildi, ancak 7. ayım dolmuş olacağından iyi bir fikir mi karar verilemedi.

İlk hediyeler: Geçenlerde eski dostum Zehra’dan büyük bir paket geldi üstelik Almanya’lardan üşenmeden özenle hazırlanmış, ‘bebeğin ilkleri’ adı altında sevimli pembe bikinisi, ilk ayakkabısı, ilk kitabı, ilk pantolonu ve daha neler neler üstelik anne de unutulmamış ona da doğurana kadar rahatlıkla giyebileceği iki güzel bluz ve bir de yanında mektup geldi. En son ne zaman mektup aldığımı hatırlamıyorum bile, ne kadar sevindirdiğini tahmin edebilirsiniz. Artık mektup almanın nostalji sayıldığı bu dünyada mektup göndermeyi verilebilecek güzel hediyeler listeme hemen ekledim. Tabii Şebnem’in o her baktığımızda eşimle beni çok sevindiren şirin hediyelerini, Uygar’ın sevimli ses çıkaran rengârenk çoraplarını ve Amy’nin pembe şirin bornozu da bebeğimin ve benim anne adayı olarak ilk hediyelerimiz arasında özenle ve sevgiyle yer aldılar.

Alışveriş: Henüz gelen hediyeler dışında ‘ibudubu’ya (çocuğumuza bu isimle hitap ediyoruz) hiç bir şey almadım. Yatak ve dolabı, sallanan koltuk en baş listede meme ucu kremi ile birlikte!

Yardımcı kadın: Bu konuda sizlere anlatacak çok şeyim olacak gibi bir korku var içimde, şimdi bahsedip sizleri de bunaltmayacağım.

En büyük yardımcım ilk başlarda anneciğim olacak, bileti ayırtıldı, en kısa zamanda istediği Türkçe kanalları bulma araştırmasına girilecek, rahatı için her şeyi düşünüyorum çünkü ona çok ihtiyacım olacak.

Daha anne olmadan değeri daha çok anlaşıldı, anne olunca galiba onu hiç bırakmak istemeyeceğim.

Normal doğum mu sezaryen mi?: Bu soruyu sevimli, komik Abu Dabi’deki tek Türk kız arkadaşım/iş arkadaşım, kısa zamanda çok yakınım olan Denise’e sormuştum. ‘Nasıl doğmuşsun?’ dedim. Cevabı ‘Epidurel ile’ oldu! Önce çok gülmüştüm ancak şimdi bende aynı cevabı veriyorum, ne olursa olsun epidurel ile olacak, hatta normal doğumu deneme şartım epidurel ile oldu. İnternette ve kitaplarda gördüğüm doğum sahneleri kan şekerimi düşürüp, tansiyonumun çıkmasına ve vücudumda uyuşmalara neden olsa da denemeye karar verdim.

Doğum yeri: İlk başlardan beri yaşadığım yer olan Abu Dabi fikri vardı ancak hastane ziyaret edildikten sonra hastanelik olacak seviyede moralim bozuldu. Abu Dabi’deki tek opsiyonum beni tam bir hayal kırıklığına uğrattı. Hemen Dubai’deki seçenekler araştırıldı, Türkiye mi, her şeyi göze alıp Amerika mı olsun diye bocalarken bu ülkede olmasına karar verdim olmayan doğum izinleri yüzünden, şimdilik Dubai Amerikan Hastanesi gibi gözüküyor. Abu Dabi’deki hastanede doğurmuş ve çok memnun kalmış (o hastaneden bir insan nasıl memnun çıkabilirse) insanların telkini kafamı karıştırıyor. Doğal olarak evime en yakın olan yeri seçmek istiyorum ancak, doğum esnasında güveneceğim bir doktor ve hastane en çok ihtiyacım olacak iki şey; panik azaldı fakat karar henüz verilmiş değil. Özellikle bu ülkede maaşların kalitene göre değil de pasaportuna göre ayarlandığı bir ortamda kızımı elimden geleni yapıp Amerika ya da Kanada’da doğurmama kararı vermem galiba en büyük pişmanlıklarımdan biri olacak.

Stres, korku, endişe seviyesi: Giderek artıyor, hastaneye ve doktorlara güvensizlik en büyük stresim. Çocuğuma mikrop kapacak endişesi geceleri uykumu kaçırıyor, daha miniminnacık iken dadıya bırakıp işe gitme fikri, tek başına küçücükken okula gönderme ve öğretmenlere emanet etme fikri kâbus görmeme neden oluyor. Birde epidurel olurken sakat kalma olasılığı tam bir işkence. Of ki ne of. Aydan’ın telkinleri bile bazen işe yaramıyor.

Haftaya bakalım hangi sendromları anlatıyor olacağım sizlere.

Sevgiler…

Haftanın kitabı: Bey Böyle Veda Etmeliyim

Haftanın şarkıları: I am a heartbreaker

Haftanın filmi: Mamma Mia
2008-09-03
Bu yazı 4531  kez okundu.








YORUM
:
10.09.2008
AAAAAAAAAAAAAAAAAA
Canimcim, dun aklimdan gectin, nasil gidiyor acaba hamileligi diye..........
Ne sevinirim lalin koyarsan, bizde yok ama 'godmother' sistemiolsa ekstadan yamanirdim.....
valla siritik bir suratla oturuyorum simdi.
Gulden email atmis okudun mu diye, surpriz odu gecenin bir korunde........
Icinize sinerse ne mutlu bana
coook sevinirim.....

Epidural'den sasma, sirtta cok hafif bir aci ama bilincinin yerinde olmasi buyuk keyif, riski normal anestezi ile ayni.

Guvendigin doktor ve hastane olsun hiiiiiic kapris diye dusunme, icgidi diye birsey var ozellikle kadinlarda bu zamanlard.
Icinden turkie veya amerika geciyorsa hala vaktin var iyi dusun.

ben Mia Lal Turkiye'de dogsunistemistim, Allah'tan dayanabildiydi.........

Kiloyu takma cok yemediysen vucudun su tutuyordur hemen iner dogumla.
Hrmayi kes acayip kalori be kardesim bari baska brsey ye tok tutsun.

Yine karisitm bak.
Lalin koyarsan adini her gun bana kufretmek yok ama!

kocaman kocaman opuldunuz efendim


YORUM
:
05.09.2008
Merhaba Nillycim,

Bence super gorunuyosun.Kiloyu dert etme kendine lutfen.Yeni resimlerini bekliyorum.Ayrica bebisimiz ne zanlar tekme atiyor? Muzige ve konusmalara tepki veriyor mu? Bu aralar hangi muzik turunden daha cok hoslaniyor?Cok merak ediyorum cok. Beni habersiz birakma seker.
Cicilerinizi bebisimizle birlikte gule gule kullanin. Bu arada yazin super olmus ellerine saglik.. Cok optum
Beantwortet von : nilgun
09.09.2008

Zehros simdilik sadece yemek yerken tepki veriyor ufaklik, korkarim annesi gibi obur olacaginin isareti bu. Is yerindekiler 9 adet cikolatali biskuviyi ayni anda yedim diye dalga gecip duruyorlar zaten moralim bozuk ama bende ufaklikta cok seviyoruz ne yapayim!:)Bir ara farkli muzik dinletip tepkisini olcer ve haber veririm:) Optum

YORUM
:
03.09.2008
öncelikle hoşgeldiniz köşenize.
sizi özlemiştik.
ne çabuk 6 ay oldu maaşallah.
doğum konusuna gelince en iyisini düşünmüşsünüz bence.
bende çok istedim epidural ile normal doğum yapmayı.en çok da sancımın nasıl ve ne zaman başlayacağını merak ediyordum.
ama maalesef bizim ufaklık yerini rahat buldu gelmek istemedi.
suni sancıyla bile gelmedi mecburen sezeryan ile aldılar.
böyle olacağını hiç düşünmemiştim.

ama size kesinlikle ve şiddetle tavsiye ediyorum epidural doğumu. ablam o şekilde doğum yaptı ve çok ama çok memnun kaldı.çocuk için de böylesi daha iyiymiş.sıkışma ihtimali daha az.

ben size hayırlı bir doğum diliyorum.

P.S. lalin ismi süper
Beantwortet von : nilgun
08.09.2008

Merhaba Gul Rana Hanim
birinin ozlemesi ne guzel.Cok sagolun iyi tememnileriniz ve onerileriniz icin.
Sevgiler


YORUM
:
03.09.2008
Lalin hepimizin basini döndürdü sanirim? Bende kuzenime kizina Ayse Lalin koymasini söylemistim, bakalim karari ne olacak?

Bu gidisle ortalik Lalin kayniyacak LALIIIIIN?:-)

Yolculuk sakin yapma! bosver sen!

Hamilelik kurslari haaarika! yapabilsen tam süper olacak!

baska? He Kilolar konusunda bir 10 kilo daha seni bekliyor simdiden haberdar edeyim. 9. ayda top gibi yuvarlak hisedeceksin kendini, ne güzel degilmi?:-))

:-/

eyvah eyvah:-)
Beantwortet von : nilgun
09.09.2008

Bir 10 kilo daha mi!!! Daha fazla derim kaldirmazki kilo almayi, zaten patliyacakmisim gibi hissediyorum bazen, biri derimi parcalayip icimden cikacakmis gibi geliyor.eyvah ki ne eyvah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder